17 Ekim 2010 Pazar

ETİMEK TATLISI





Mutlu, tatlı pazarlar:)) Tatlı yiyelim tatlı konuşalım dedim ve komşum Hatice hanım için Etimek Tatlısı yaptım. Gerçekten nefis bi tatlı oldu... Püf noktası bir gece dolapta beklesin... Sonra nefis bi pazar ziyafetinin üstüne şerbetli Etimek Tatlısı hımmmm hımmm.... Denemeniz dileğiyle...
Not: Hatice hanım tatlıma 10 puan verdi nefis oduğunu söyledi dünyalarda benim oldu afiyet şeker olsun canım bende o nefis ev lahmacunu unutamıyorum...
Malzeme
1 paket tuzsuz etimek
Şerbeti için
1,5 su bardağı esmer şeker
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu
Muhallebisi İçin
4 su bardağı süt
1 çay bardağı toz şeker
1,5 çay bardağı un
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı katı yağ
Üzeri için
1 poşet krem şanty
1 su bardağı süt
yeşil file fıstık
Şerbet için tencereye tozşekeri alalım kısık ateşte karıştırarak karemelize şeker elde edelim. Şekerimiz sıvılaşınca istediğimiz renk rengi alınca 3 su bardağı kaynar suyu ilave edelim. Şeker eriyene kadar kaynatalım. Kıvamı gelince limon suyunu ilave edip 1-2 taşım kaynatım ocaktan alalım.
Kare borcama dizilmiş etimeklerin üzerine şerbeti dökelim. Dinlenmeye bırakalım.
Muhallebi için un, şeker, yumurta sarısı ve sütü katıp karıştıralım. Orta ateşte muhallebi kıvamına gelince vanilya ve yağı ilave edip şöyle bi karıştırıp ocaktan alalım. Kabuk tutmasın diye ılıyıncaya kadar ara ara karıştıralım. Ilımış muhallebiyi etimeklerin üzerine dökelim. Soğumaya bırakalım.
Cam kabın içinde kremşatyi sütle çırpalım. Kıvam alması için 2 saat kadar buzdolabında bekletelim.
Soğuyan etimekli muhallebinin üzerine kremşatiyi sürüp tekrar buzdolabında bir gece bektelip üzerine bol yeliş file fıstık serpip servise sunalım. Afiyet olsun...
Not: Ölçüm büyük kare borcama göre fakat 3 adet kadar etimek artıyor onuda minik kare borcama yapıyorum oda yavrusu oluyor:)))