13 Ocak 2011 Perşembe

LİMONLU PATATESLER



Merhaba canlarım:)) Öncelikle Derya Ablaya geçmiş olsun diyorum eşi eve geçmiş çok sevindim kendisine ulaşamadım ama akrabasıyla görüşüp aldım bu bilgiyi bir an önce eski yaşantılarına dönmeleri dileğiyle...
Yazdan kalma tarifim Limonlu Patatesler sevgili Hamarat Ablanın serinleten yaz tatları yarışması için yapmıştım yayınlamayı unutmuşum:(( Hemen sizlerle denemeniz dileğiyle sevgiler...

1 kg. haşlamalık küçük patates
yarım demet nane
yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
4 yemek kaşığı limon suyu
1 limonun rende kabuğu
1 çay kaşığı acı toz kırmızı biber
4 diş sarımsak, tuz, karabiber

Patatesleri yıkayın ve kabuklarıyla haşlayın. Soğumaya bırakın. Soğuyunca soyun.... Naneleri yıkayıp ince kıyın. Çukur bir kabın içine zeytinyağı, limon suyu, rendelenmiş limon kabuğu, ince doğranmış sarımsak,kırmızı toz biber, tuz, karabiber ve ince kıydığımız naneleri karıştırıp soyul patatesleri ilave edip iyice harmanlayın... Servis tabağına aktararak servise sunalım... Afiyet olsun...