25 Şubat 2011 Cuma

AYVALIK TOSTU TARİFİ ve 6. BLOG ÖDÜLÜM









Hayırlı cumalar:) Keyifli bir cuma sabahına yakışan nefis Ayvalık Tostu yaptım yemesine doyum olmayan bu enfes tostu denemeniz dileğiyle...
İnşallah yolum Ayvalı'a düşerde aslını yerim diyorum....
Ve ödülüm http://anneanneninemekleri.blogspot.com/ sevgili annemin emeklerine çok teşekkür ederim beni bu ödüle layık gördüğü için pek bir şımardım:))
Ayvalık Tostu için ben tam buğday ekmeği (ben en yakın bu ekmeği buldum) ince dilimleyin.
Ekmeklerin iki yüzüne kaşar peyniri dilimi bırakalım.
Sucukları ince dilimleyip ızgarada şöyle bir pişirip kokusu çıkana karadar tutalım. Tostumuza yerleştirelim sucuk dilimlerini.
Minik kokteyl domatesleri yuvarlak dilimleyip sucukların yanına dizip ekmekleri birşeştirip tost makinasında kaşar peyniri eriyene kadar tutalım...
Tencereye az yağ bırakıp ısınınca az salça katıp kavuralım üzerine sıcak su ilave edip sosisleri katıp 5 dakika pişirelim...
Tost makinasından aldığımız tost ekmeklerinin arasını açıp bol rus salatası bir adet sosis ketçap mayonez sıkıp yanında bol rus salatası ve minik acı biber turşusuyla servise sunalım...
Rus Salatası Tarifi
Haşlanmış patatesleri ezelim. Az sıvıyağ, mayonez ve azar azar sütle macun kıvamına getirelim.
Bol küçük doğranmış salatalık turşusu katalım. Karabiber ve isteğe göre tuz katalım. Havuçları haşlayıp küçük doğrayıp patates ezmesine katalım. Haşlanmış bezelye katıp karıştıralım. Afiyet şeker olsun....