18 Şubat 2011 Cuma

CEVİZLİ TARÇINLI KURABİYE




Canım Ümüşümün bere nasılda yakışmış bana dimi.... Güzele ne yakışmaz canımmm:)))))



Hayırlı cumalar:)) İzin günüm bitmeden yetiştim bilgisayara... Öncelikle sevgili dostum Ümüş Hanımın bana ördüp hediye ettiği bu güzel kırmızı bere için kendisine çok teşekkür ederim. Ellerin dert görmesin Ümüşüm:))
Misafirlerimize de nefis Cevizli Tarçınlı Kurabiye yaptım içinde ki irmik ve yumurta sarısı ve tabiki tarçının ve cevizin mütüş uyumuyla tadına doyulmaz bir kurabiye oldu denemeniz dileğiyle....
Malzeme
200 gr. tereyağı veya margarin
1 avuç ceviz içi iyice dövülmüş
1 tutam tarçın
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta sarısı
3 çorba kaşığı irmik
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
üç buçuk bardak un
İçi İçin: 1 su bardağı dövülmüş şeker ve tarçınla karıştırılmış ceviz içi
Üzeri için: Bol pudra şekeri
Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı, pudraşekeri, az tarçın ve 1 avuç kadar ceviz içini mikserle iyice çırpalım. Sıvıyağ, yumurta sarısı ve irmik katıp yoğuralım. Elenmiş unlu kabartma tozunu ilave edip yoğurmaya devam edelim. Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlayıp elimizle hamuru açalım ortalarına tarçınlı şekerli ceviz içinden koyup ovel şelilde ağzını kapatıp yağlı kağıt serilmiş hafif yağlanmış tepsiye dizelim. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirelim. Ilıdıktan sonra bol pudra şekeri serpip bir demlik tavşan kanı çayla servise sunlalım... Afiyet olsun...