7 Şubat 2011 Pazartesi

EDİRNE KÖFTESİ



Merhaba canlarım:)) Trakyalı Genç Şair Aytaç Öztürk'ün http://siirolmadanasla.blogspot.com/Şiraz Gözleri adlı şiir kitabını bir solukta okudum.... Ruhum yenilendi sizlere Şiraz Gözleri okumanızı tavsiye ederim. Bana kitabını hediye ettiği için tekrardan kendisine teşekkür ederim yüreğine sağlık... Aytaç Bey'i tanıdığıma çok memnun oldum yeni kitaplırının takipçisiyim... Kendisine jest olarak kitabını tanıtırken memleketinin meşur köftesini yaptım nefis oldu denemeniz dileğiyle....

Köftesi İçin Gerekli Malzeme

500 gr kuzu kıyma (ben dana etiyle kuzu etini karışık kullandım)

1 büyük kuru soğan

3 diş sarımsak

2 yumurta

3 dal maydanoz

3 dilim bayat ekmek içi

tuz, karabiber, kimyon

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Servis İçin

Közlenmiş domates, sivri biber

Piyaz İçin Gerekli Malzeme

2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye

1 kırmızı kuru soğan

1 beyaz kuru soğan

bol maydanoz, sumak, tuz, zeytinyağı

İsteğe göre sirke veya limon suyu

Piyaz için haşlanmış kurufasulyelere, zeytinyağı, sumak, doğranmış soğanlar, kıyılmış maydanoz, tuz ve sumakla harmanlayıp isteğe göre limon ve ya sirkeyle tatlandırıp servis tabağına alalım.

Köfte için kıymayı çukur kaba alalım. Üzerine soğanı soyup rendeleyelim, sarımsakları soyup rendeleyelim. Ekmek içlerini ufalayıp ilave edelim. Maydanozu incecik kıyıp kıymaya katalım. Tuz, karabiber, kimyon, zeytinyağı katıp yoğuralım. Yumurtaları ekleyip tekrardan iyicene yoğuralım. Köftemizin üzerine sıvıyağ sürüp 24 saat dinlendirelim.

Dinlenmiş köftemizi cevizden biraz daha büyükçe parçalar kopartıp avcumuzun içinde yassılaştırarak köfteleri hazırlıyalım. Köftelerin üzerine fırçayla sıvıyağ sürüp ızgarada hafifçe pişirelim. Artından az yağda teflon tavada sık sık çevirerek kızartıp piyaz közlenmiş domates sivri biber eşliğinde servise sunalım. Afiyet olsun....