14 Mayıs 2011 Cumartesi

HAMSİ KUŞU PEYNİRLİ & SEBZELİ















Merhaba canlarım:)) Nefis HAMSİ KUŞU PEYNİRLİ & SEBZELİ yeni tanıştığım az balık sevende hemde Trabzonlu Gülten Hanım için tarifim... Gülten Hanım denedikten sonra bekliyorum yorumlarını... Ama sanırım hamsi zamanı geçti tarif benim arşivimdeydi şimdi yayınlamak kısmetmiş... Herkezin denemesi dileğiyle....


Hamsilerimizin kılçık ve kafalarını temizliyip yıkayıp süzüyoruz.


Bir hasiyi elimize alalım içine orta kalınlıkta kaşar peyniri veya dil peyniri koyup diğer hamsiyi üzerine kapatıp kuş yapalım. Una bulayıp kızgın yağda kızartalım.


Sebzeli hamsi için de maydanozu kıyalım, yeşil soğanın sadece yeşil kısmını kıyalım yağ ve limonla harmanlayalım. Hamsiyi elimize alalım içine sebzeli harç koyup diğer hamsiyi üzerine kapatıp kuş yapalım. Una bulayıp kızgın yağda kızartalım.... Afiyet olsun...


Benim püf noktalarım:

Ben balılkarın içine tuz sürmüyorum daha hafif oluyor.

Kızartmada Fındık yağı kullanıyorum yanmayan tek yağ olmuyor.

Kızartılan ürünleri kısa süre havlu kağıtta tutuyorum fazla tutunca tadı kaçıyor...

Mutlaka balık yedikten sonra demli çay ve helva keyfiii balığın tadı işte on çıkıyor....

Kocaman sevgilerimle...