12 Ekim 2011 Çarşamba

BABAGANNUŞ


Merhaba canlarım:) İsmi beni pek bi iştahlandır dı Babagannuş tadı bildik benim sık yaptığım patlıcan salatasının küçük bir kaç farklı malzeme yapılmış hali... Ve değişik adıyla soframızı şımartan bir tat:) Beğenmeniz denemeniz dileğiyle....
Not: Ben bu nefis tarifi bir ay önce yapmıştım yayınlamayı unuttum:(( Umarım tezgahlarda bostan patlıcan vardır...

1 kg. bostan patlıcan
yarım limon suyu
250 gr. çarliston biber
3 domates
300 gr. süzme yoğurt
3 diş sarımsak
yarım demet maydanoz
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı pul biber, tuz

Patlıcan,domates ve çarliston biberleri közleyelim.
Soğuyunca patlıcanları soyup ince ince doğrayalım.
Limon suyu ve tuzu cam bir kaba alıp karıştıralım. Közlenmiş patlıcanları ekleyip tahta kaşıkla karıştıralım.
Domates ve biberlerin kabuklarını soyup zar şeklinde doğrayıp patlıcanlara ilave edelim.
Sarımsakları soyup ezelim. Sarımsakları yoğurda ilave edip iyice karıştıralım.
Sarımsaklı yoğurdu patlıcanlı karışıma ilave edip tahta kaşıkla zedelemeden karıştıralım.
Tereyağını bir tavada eritelim pul biberi ekleyip kokusu gelince hemen ateşten alalım. Yoğurtlu patlıcan karışımının üzerine sıcak tereyağını dökelim. Kıyılmış maydanozla süsleyip servise sunalım... Afiyet olsun...

Sevgilerimle
Banu Altun