5 Mart 2012 Pazartesi

Çikolatalı Fındıklı Bisküvili Sütlü Kup Tarifi





Merhaba canlarım:) Sizleri çook özledim... Ben artık her yere yetişemiyorum:(
Bu tarifimi de  biraz mahcup yayınlıyorum. Nedeni 30 kasımda Çikolatalı Fındıklı Bisküvili Sütlü Kup Kader Hanım'ın oğlu sevgili Yiğit için yaptım. Annesiyle biz tariflerden konuşurken abla sütlü tatlın az biraz ağırlık ver dedi. Şımartan Abla olarak bu nefis muhallebiyi yaptım delikanlı yedikten sonra hem bana teşekküre iş yerime gelmiş benim izinli olduğum gün üstüne teşekkür maili atmış fakat ben o mail adresimin şifresini unuttum ha bugün ha yarın işte bu gün cevapladım:(((
Şimdi cuma günü sizlerle nefis Kader Hanım'ın pekmezli kekin tarifini paylaşacağım en kısa zamanda sevgili Yiğit'e nefis bir sütlü tatlı daha yapacağım..
Allah nazardan saklasın bu delikanlı derslerinle çok başarılı çok disiplinli gelecek vaat eden pırıl pırıl delikanlı. Böyle çalışkan efendi çocukların çoook olamsı dileğiyle...
Gelelim tarife...

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 poşet Dr.Oetker pirinç unu
3 çorba kaşığı buğday nişastası
1 tatlı kaşığı sıvı kase margarin
1 paket vanilya
1 paket eti burçak veya eti kakaolu bisküvi
4 avuç dolusu iri fındık kırığı
1 paket Dr. oetker çikolata sosu sütle hazırlanmış ve 1 paket sütlü çikolata ilave edilmiş.
Not: Çikolata sosu hazırlarken sütünü biraz azaltmanızı ve inmeye yakın 1 paket çikolata ilave etmenizi tavsiye ederim.

Yapılışı 
Süt ve şekeri kaynatalım.
Çukur bir kasenin içine pirinç unu ve nişastayı alıp yarım çay bardağı suyla boza kıvamına getirelim.
Kaynayan süte sürekli karıştırarak sicim şeklinde nişasta ve pirinç unu karışımını ilave edelim.
Sürekli karıştırarak 5 - 6 dakika kaynatalım.
Ocaktan almadan vanilya ve margarin katalım.
5 dakika kendi halinde ılımaya bırakılan muhallebiyi mikserin yüksek devirin de çırpalım.
Göz göz olan muhallebiyi kuplara pay edelim.
Üzerine rondodan geçirdiğimiz bisküvi ve fındık kırığı ile kaplayalım.
Son olarak da bolca çikolata sosu döktüğümüz kupları fındık parçalarıyla süsleyip en az 1 gece buz dolabında bekletip servise sunalım.
Afiyet olsun.

Sevgilerimle 
Banu Altun