25 Nisan 2012 Çarşamba

İrmikli Un Helvası ve Sarıkanat Tava :))

 Sarıkanat Tava
Balıkları ayıklayıp yıkadıktan sonara iyice kurulayalım.
Un ve mısır ununu harmanlayıp balıkları bulayıp kızgın bol yağda kızartalım.
Havlu kağıtla fazla yağını alıp servis tabağına alalım.

Merhaba canlarım :)) Bu güne en sevdiğim iki tada yani beni şımartan tatlara yer verdim.
Sarıkanat balığın tavasına doyamam, üzerine sıkacan bol limon yanına da kırmızı yeşil soğan salata elle yemek lazım bide hımmm....  Üzerine deee hemen canım helva ve bir demlik çay çeker :))
İrmikli Un Helvası hımmm hımm nefis ötesi bir helva... Bu ölçüyü yaparak ben buldum. Çünkü baktığım tarifler de ya yağ oranı çok yada un çok az atılmış. Ben sizlerle benim damak tadımı paylaşıyorum. Yiyen tabağı sıyırıyor söyleyim:))) Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

İrmikli Un Helvası 

100 gr. tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket dolmalık fıstık ( 1 çorba kaşığı sıvı yağda kavrulmuş)
1 su bardağı un
2 su bardağı irmik
2 su bardağı su
1 su bardağı süt ( isteğe göre koyu renk helva seviyorsanız süt yerine tamamı su kullanın)
iki buçuk su bardağı toz şeker

Öncelikle su, süt ve şekeri bir tencereye alıp kaynatmadan iyice ısıtalım.
Diğer tarafta teflon tencereye tereyağ ve sıvı yağ  alalım.
Isınınca daha önceden kavurduğumuz dolmalık fıstıkları yağı ile katalım karıştıralım.
Un ve irmiği ilave edip orta ateşte altın sarısı renk olana dek kavuralım.
Un ve irmikğin pişkin kokusu gelince tencereyi olcaktan alalım.
Isınmış olan sütlü şerbetini katalım. Hemen iyice karıştırıp ocağa alalım.
Tencerenin ağzı kapalı suyunu çekene kadar kısık ateşte tutalım.
Kısa bir demlenmeden sonra sıcak sıcak dumanı üzerinde servise sunalım...

Not: Kavurma işlemi çok uzun sürdüğünden yağ daha fazla yanmasın diye fıstığı önceden kavurnayı tercih ediyorum...

Sevgilerimle
Banu Altun