9 Haziran 2012 Cumartesi

ACUKA

 Cevizli Acuka: servis zamanı az ceviz parçası içine üzerine katalım. Ben cevizsiz severim:((
Yumurtalı Acuka ama tereyağında pişmiş:))
Az tereyağı ve sıvı yağında hafifçe pişirdiğimiz acukanın üzerine bol yumurta hımmm...
Ben çemeni çok severim ama malum sık yenmiyor özlemi acıkalı yumurtayla geçiriyorum...
 Acukalı zeytin sosu hımmm....
1 çorba kaşığı kadar acukayı zeytinyağı ve limon suyuyla inceltip zeytinlerin üzerine dökün hımmmm. Yanında beyaz ekmek tavşan kanı çay hım hım:)
 Banuşun B si:)) ve  kalpli bu güzel tabaklar benim  canım Semoşum hediyesidir. Kocaman sevgiler... 
 Krem peynir ve acukalı simit keyfi
Simitlerin bir yüzüne acuka bir yüzüne krem peynir sürüp servise sunalım. 
 Sarımsaklı Beyaz Peynirli Acuka
Bu nefis tarifde bizim maviş ablamızdan... Ablama kocaman teşekkürler hardallı kurabiş yapınca sendeyim:))
Benim acukalı peynirli simitleri gören ablam bana bu tarifi verdi denedim nefis oldu. Tavsiyemdir.
Tam yağlı beyaz peyniri zeytinyağı ve dövülmüş sarımsakla iyice ezelim. Damak tadımıza göre acuka ilave edip karıştıralım. Peynirin beyazlığı tamamen kaybolana kadar ezerek karıştıralım.
Çayın yareni servise hazırdır...

 Banuş usulü tost:)) Ben bittim bu tada şiddetle tavsive ederim:)
Hambur ekmeğiyle tost nefis oluyor daha yumuşak yumuşak...
Ekmeklerin arasına acuka sürelim, ince dilim kaşar peyniri, dilim domates, mini acı turşu ve pastırma dilimi, sucukda olabilir yada sade de çok güzel oluyor...
Üzerlerini yağlayıp tost makinasına verelim... Mis kokusu geldimi çayla servise hazırdır:))

Merhaba canlarım:)) Arayı uzatmadan geliverdim... Benim mutfakda ki kurtarıcım lezzet kaynağım Acuka tarifiyle... Bu nefis Acuka patates kızartması, tavuk, köfte vs. daha birçok yiyeceğin yanında da nefis giden yarendir. Ben bir kaçını resimleyebildim:)) Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

Acuka Tarifi

2 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı ketçap
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 diş ezilmiş sarımsak
1 çay kaşığı sirke, az tuz
yarım çay kaşığından az toz şeker
1 tatlı kaşığı tepeleme kırmızı pul biber
yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı kekik
1 mini çimdik köri
İsteğe göre bazen çok az çemen tozu 

Tüm malzemeyi cam çukur bir kabın içersin de ezerek iyice karıştırıp servise hazırlayalım.
Not: Sarımsak sarımsak sasımsı bir koku vereceğinden 2 gün içerisinde tüketilmesini tavsiye ederim....

Sevgilerimle
Banu Altun