15 Haziran 2012 Cuma

ÇİLEK REÇELİ




 İç açmak için de bahçemden çiçeklerin resimleri:))  Ayy her birini başka seviyorum canlarım:)) 








Merhaba canlarım:))
Yarın Miraç Kandili Kandilimiz mübarek olsun... Rabbim açtığımız ellerimizi geri çevirmesin...
Ben kandil gecesi çekme helva yapacağım bakalım güzel olursa paylaşırım:) yoksa yok:(
Bu gün de en sevdiğim yapımı en kolay Çilek Reçeliyle geldim. Sevgili Oktay Ustada yapını gördüm bu reçel nefisss oluyor.
Genelde Çilek Reçelinde mini çilek kullanılır bense aksine en irilerini seçerim o şöyle şekerle kaynayıp kocaman olacak löp löpp hımmm işte bittiğim an:) Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

1 kg iri çilek
1 kg toz şeker
yarım limon suyu
1-2 parça limon tuzu
1 çay kaşığı tereyağı ü

Tencereye ayıkladığımız çilekleri koyalım.
Üzerine toz şeker döküp orta ateşe koyalım.
Hiç kaşık vurmadan pişirelim.
Reçel fırkırdayıp şekerini tamamen içine alınca ara ara karıştıralım.
Ocağın altını az biraz kısalım.
İnce tabaka halinde fazla köpüğünü alalım.
Reçel kıvam alıp ben piştim kokusunu vermeye başlayınca limon tuzu ve tereyağı ilave edelim.
Bir fıklasın karıştırıp limon suyunu katalım, bir iki taşım daha kaynasın ocağı söndürelim.
Soğuduktan sonra kavanoza alalım.
Bir gece de bekledimi hımmm çilekler suyunu çekip kocaman kocaman olunca servise sunalım.
Afiyet olsun.

Sevgilerimle
Banu Altun