29 Temmuz 2012 Pazar

Cevizli İrmik Un Helvası * Hamsi Tava




İşte helvanın iç görüntüsü benim bittiğim an...
Kıvam bu fazla suyunu çektirmeyin derim...
Hamsiler oyy oyy güneş modeli ayy ben buldum:))) 
Aslında yanlış dizmişim de ama böylede güzel masada dedim ki özellikle
 böyle dizdim aaa siz bu modeli bilmiyormusunuz:)))) 
Yemek yapıyorum ya ne desem doğru diyorlar:))))
Hamsi Tava
Kılçıklarıyla birlik de temizlenmiş hamsiler yıkanıp süzülür.
Havlu peçeteyle kurulanır.
Un ve mısır unu karışımına bulanıp kızgın yağda kızartılır. 
Fazla yağı havlu peçeteyle alınıp salata, limon, kırmızı beyaz soğan ile servise hazır...
Arkasından helva olmaz sa olmazzı:)) 

Ayy bu şirin şeyde denizatı balıkların arasından çıktı... 
Güneş de kurutuyorum şimdi saklayacağım uğur olarak...
Hayvanlar aleminde en fedakar erkekmiş denizatı eşinin yerine hamile kalan tek erkek:))) 
Aman ben kimse hamile kalsın istemem  bennnn yaparım da az vefalı olsun yeter be yavvvv:))) 

Merhaba canlarım:)) Mutlu pazarlar:)) Havalar sıcak malum pek bişey yenmiyor ama yemeden de olmuyor... Sıcak günlerde Hamsi Tava Ve Cevizli İrmikli Un Helvası ağır gibi gelse de kararın da yeyince üstüne bide bir demlik limonlu çay içinde hiç de ağır olmuyor:)) ben den yazması... Denemeniz beğenmeniz dileğiyle... 

Cevizli İrmikli Un Helvası 

100 gr. tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket dolmalık fıstık ( 1 çorba kaşığı sıvı yağda kavrulmuş)
1 su bardağı un
2 su bardağı irmik
3 su bardağı su
iki buçuk su bardağı toz şeker
1 kase ceviz içi

Öncelikle su ve şekeri bir tencereye alıp kaynatmadan iyice ısıtalım.
Diğer tarafta teflon tencereye tereyağ ve sıvı yağ  alalım.
Isınınca daha önceden kavurduğumuz dolmalık fıstıkları yağı ile katalım karıştıralım.
Un ve irmiği ilave edip orta ateşte altın sarısı renk olana dek kavuralım.
Un ve irmikğin pişkin kokusu gelince tencereyi olcaktan alalım.
Bir taşım kaynamış olan şerbetini katalım. Hemen iyice karıştırıp ocağa alalım.
Ceviz içinin yarısını iri dövülmüş parçaları helvaya katalım.Karıştıralm
Tencerenin ağzı kapalı suyunu çekene kadar kısık ateşte tutalım. Fazla suyunu çektirmeyin.
Kısa bir demlenmeden sonra sıcak sıcak dumanı üzerinde helvamızı bol cevizle süsleyip tavşan kanı çayla servise sunalım... 
Not: Kavurma işlemi çok uzun sürdüğünden yağ daha fazla yanmasın diye fıstığı önceden kavurnayı tercih ediyorum...
Afiyet Olsun

Sevgilerimle 
Banu Altun