11 Temmuz 2012 Çarşamba

Ekmek Dolması




Merhaba canlarım:) Ayy dünden beri yazamadım tarifi:(( yıldızım geldi tarif biraz geç de olsa...  Nefis kolay Ekmek Dolması hem göze hem damağa göre. İstenirse içine köz patlıcan vs. damak tadınıza göre çeşitlenebilir. Denemeniz beğenmeniz dileğiyle... 

Malzeme 

baget ekmek ( diğer adı baston ekmek )
3 adet yeşil köy biberi ( ben ufra isot kullandım )
3 adet iri kırmızı közlemelik biber
2 iri dilim sert beyaz peynir
1 avuç dolusu dolmalık yeşil zeytin
iri tutam kıyılmış maydanoz 
3 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
1 çorba kaşığı limon suyu isteğe göre...

Ekmeğin içini çıkartalım.
Yeşil ve kırmızı biberi közleyelim.
Biberlerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım ve çukur bir kaba alalım.
Üzerine halka şeklinde doğranmış yeşil dolmalık zeytin, kıyılmış maydanoz ilave edelim.
Yağ ve limon suyu katıp iyice karıştıralım. (Limon suyu benim damak tadım aslında konmuyor)
Son olarak da küp şeklinde doğradığımız peyniri ilave edip fazla hırpalamadan karıştıralım. 
Baget ekmeklerin içini bu karışımla dolduralım.
Streç filme sarıp buzdolabında 10 dak. dinlendirelim.
Rulo pasta dilimler gibi:))) dilimleyip tavşan kanı çayla servise sunalım.
Afiyet olsun...

Sevgilerimle
Banu Altun