20 Temmuz 2012 Cuma

KÖZ PATLICANLI KISIR





HAYIRLI RAMAZANLAR....  Hoşgeldi Mübarek Ramazan Ayı... 

Nefismi nefis Köz Patlıcanlı Kısır la geldim bugün... Fazla tv izlemem ama şöyle bi kanal karıştırırken sevgili Derya Baykal'ın yayında gördüm bu nefis tarifi. Yapan arkadaşımızın da ellerine sağlık, nasıl canım çekti hemen yaptım hımmm nefis oldu... Baharatla köz patlıcan kokusu karışınca ye beni yee diyor sanki:)) Şiddetle tavsiyemdir:)) Denemeniz beğenmeniz dileğiyle... 

Malzeme 

500 gr. ince bulgur
yarım demet maydanoz 
yarım demet yeşil soğan 
1 orta boy kuru soğan (az yağda sotelenmiş ben ilave ettim isteğe göre)
1 çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber 
karabiber, az köri, toz kırmızı biber
1/2 çay bardağı nar ekşisi 
1 kavanoz köz patlıcan
4 yemek kaşığı zeytinyağı 
tuz veya az soya sosu ( tuz yerine 1 tatlı kaşığı kadar kullanıyorum nefis oluyor )
2 yemek kaşığı domates salçası 
1 yemek kaşığı biber salçası 

Yapılışı 

Bulguru sıcak suyla ıslatıp 15-20 dak. dinlendirelim.
Çukur bir kabı salçaları, zeytinyağını ve köz patlıcanı katıp iyice karıştıralım.
Dinlenmiş bulgura katalım.
Üzerine kavrulmuş kuru soğanı, tuz veya soya sosu,  baharatları ve nar ekşisini ilave edip iyice yoğuralım.
Kıyılmış maydanoz katıp yoğurmaya devam edelim. 
Son olarak kıyılmış yeşil soğanı ilave edip tekrar yoğuralım. 
15 dakika dinlendirip şekil verip limon dilimleri, acı turşu ve yeşillik eşliğinde servise sunalım. 
Afiyet şeker olsun. 

Sevgilerimle 
Banu Altun