25 Ağustos 2012 Cumartesi

KIVRIK POĞAÇALAR:)))





Merhaba canlarım:)) Bu sabah pek bi gülerek güne başladım:))
Bana yine kıvırdın Banu dendi:)) Ya ben kıvırmıyom kararsız terazim o kadar:))
Terazi kadınları beni anlar:))) Aslında bu lafa pek yabancı değilim yaa offff :)))
Ahh ahh ben bu kadar işle hiç bir yere yetişemiyom. Sivaslı Sema 1 yıl oldu buluşacaz ahhh Yasemin Hanımdan yardım alıp benim yüzüm yok sen çağır diyip valllaha bu hafta karşılaşacaz!!!
Ah ben ahh sopalık ben.....
Benim sabah  bir sürü kek siparişimin yanına da bizim eve adıma uyan bu nefis  Kıvrık Poğaçaları yaptım:)) Hımm nefis oldu . Denemeniz beğenmeniz dileğiyle....

3 su bardağı un + istenirse ilave un
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı margarin
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep, tuz
2 iri avuç kaşar peyniri

Üzeri için: Yumurta sarısı, susam , çörekotu

Çukur kaba un, yoğurt, erimiş margarin, sıvıyağ, yumurta, kaşar peyniri, tuz, mahlep katıp yoğuralım.
Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.
Hamurdan parçalar kopartıp elimizde uzatalım.
2 eşit uzun hamuru birbirine sarıp kıvıralım...
Yağlı kağıt serilmiş az yağlı tepsiye dizelim.
Üzerine yumurta sarısı sürüp susam çörek otu serpip ısınmış fırına sürelim.
Üzeri kızarana kadar pişirelim...
Tavşan kanı çayla servise hazır...
Afiyet olsun:))

Sevgilerimle
Banu Altun