1 Ekim 2012 Pazartesi

ÇİKOLATALI İRMİK PASTASI

Sevgili Gülnur'un bebeği oldu Rabbim analı babalı büyütsün.
Bebek görmeye rahat bir zaman da gitcektim bir de baktım tayinleri çıkmış İst. gidiyorlar...
Eşimden haber bekliyorum akşama da yola çıkmış olurum deyince......
El çabukluğuyla bu nefis pastayı yaptım tabağın kenarlarını bile silmemişim:))



Merhaba canlarım:)) Haftaya nefis kolay Çikolatalı İrmik Pastası tarifiyle başladım... Asıl tarif üzerinde biraz değişiklik yapıp pastayı aratmayan bir tat elde ettim... Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

 1 litre süt
7 kaşık irmik
10 kaşık şeker
3 çorba kaşığı kakao
yarım paket çikolata bitter veya sütlü
1 paket vanilya
1 adet olgun muz
7 adet petübör bisküvi
siyah üzüm eritilmiş çikolataya batırılmış
hindistan cevizi


  • Tencereye süt, irmik, şeker ve kakaoyu koyup iyice karıştıralım.
  • Koyulaşana kadar pişirelim.
  • Ocaktan almadan çikolata ve vanilyayı ilave edip ocaktan alalım.
  • Islatılmış kalıba yarısını dökelim
  • Bisküvi parçaları ve muz dilimlerini dizip üzerine kalan sütlü irmiği dökelim. 
  • En az 6 saat buzdolabında bekletip kalıptan çıkartalım.
  • Üzerini çikolataya batırılmış siyah üzüm koyalım
  • Pastamızın yanlarına hindistan ceviziyle kaplayalım. Yeşil fıstık da nefis oluyor...
  • Servise hazırdır. Afiyet olsun...
Sevgilerimle
Banu Altun