12 Ocak 2013 Cumartesi

MUZLU BULUT PASTA




Bu pamuk bulut pastaya yumulup yenir:)))

Merhaba canlarım:)) Nefis ötesi Muzlu Bulut Pasta tarifiyle geldim. Yemek proğramında kanal D gördüm Sivaslı bir hanımın tarifi ellerine sağlık gerçekten nefis. Sivas Gürüne Selam olsun pasta adını ben koydum:) Yerken bulut ıssırıyormuş gibi oluyor insan dağılan kremayı hımmm  hımm anladınız onu :)) elle yemenizi tavsiye ederim. Denemeniz beğenmeniz dileğiyle....

Not: Tarif 3 fincan şekerli bana çok geldiği için 2 fincanı bile tam doldurmadan kullandım. Un 4 fincan yumurtanın büyüklüğüne göre kıvamını ayarlayın dedi ben büyük boy yumurtayla yaptım 3 fincan tam geliyor.
Hamuru fazla pişirmeyin, fırından çıkar çıkmaz kremalayın elimizi çabuk tutmak gerekiyor.

Malzeme
4 yumurta
2 fincan şeker
3 fincan un
1 çay kaşığı kabartma tozu
yarım su bardağı süt
1 poşet krem şanty
1 kase süt
muz ve hindistan cevi

Yapılışı

  • Yumurtaları çırpalım
  • Şekeri katıp çırpmaya devam edelim
  • 2 fincan un katıp pürüzsüz karışım elde edelim
  • Kabartma tozu ve 1 fincan un daha ilave edip çırpmaya devam edelim
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim az yağlıyalım kağıdı
  • Hamuru döküp eşit oranla yayalım
  • Soğuk 170 derece ılık fırına sürelim sonra fırın ısısını az kısalım kurutmadan pişirelim
  • Yarım su bardağı sütle krem şanty yapıp buz dolabında dinlendirelim.
  • Pişen pandispanyayı fırından alıp bekletmeden bıçağı ıslatarak boydan 3 enden 6 keselim.
  • Pandispanya parçasına krem şanty sürüp üzerine uzunlamasına kesilmiş muz koyup resimde gördüğünüz gibi kapatın.
  • Geniş bir kaseye sütü koyalım el çabukluğuyla pastamızı süte batıralım her yerini ve hemen hindistancevizine bulayalım.
  • Bir gece buz dolabında bekletip servise sunalım.
  • Afiyet olsun...
Sevgilerimle
Banu Altun