19 Şubat 2013 Salı

BAHARATLI KIYIR KIYIR TUZLU KURABİYE

Bu nefis poğaçalar bir ıssırış da ağızda kum gibi dağılıyor:))


Merhaba canlarım:)) Sevgili blog arkadaşım Melihacımdan tarifini aldığım nefis ağızda dağılan tam çay yareni 
Baharatlı Kıyır Kıyır Tuzlu Kurabiye tarifi ile geldim. Melihacım bir gün oturdum blogunu inceledim tam 17 tarif seçtim yapılacak damak tadımız bir ellerine sağlık canım... 
Nefis kurabiyeyi denemeniz beğenmeniz dileğiyle....

Kurabiyenin tarifi yerinde ziyaret için linkin üzerini tık tıkkk

Malzemeler :

  • 125 gr tereyağı (yumuşak)
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Yarım çay bardağı sirke ben biraz az kullandım
  • 1.5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı çörekotu  ve susam
  • 1 tatlı kaşığı kırmızıbiber(tepeleme) ben 2 çorba kaşığı kırmızı biber kullandım
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı tuz(silme)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta
  • Aldığı kadar un
  • 1 yumurta sarısı üzerine 
Hazırlanışı :
  1. Tüm malzemeyi sırası ile karıştırma kabına alalım.
  2. Azar azar un ilavesiyle,kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuralım.
  3. Hamurdan minik parçalar koparıp yuvarlayalım.
  4. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirelim ve üzerine yumurta sarısı sürüp,susam ve çörekotu  serpelim.
  5. Önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun. 
Sevgilerimle
Banu Altun