9 Şubat 2013 Cumartesi

PATATESLİ KREMALI ÇITIR BÖREK

Oyy oyy içinden patatesli kaşar akıyor görüntü iştah açıyor:)))
Tam çay yareni bi börecik:))
Merhaba canlarım:)) Sanki bahar gelmiş gibi bir hafta sonu hava pırıl pırıl içim kıpır kıpır:)))
Fox kanalında yemekteyiz de bir Patatesli Kaşarlı Kremalı Börek gördüm ama ne böörek:) oyy bi canım çekti tarifi tam aladım amaaaa... Tarifi aramaya başladım bir de baktım ki benim tatlı burşdaşım blog arkadaşım Bir Dilim Aşk Sevgili Gayecim:) çooktan yapmış yayınlamış... Gayecim ellerine sağlık gerçekten nefissss bir börek ölçü harika gözüm kapalı yaptım diyebilirim.... Sevgili canlarım sizlerin denemeniz beğenmeniz dileğiyle....
Tarifi aynen yayınlıyorum sayfasında ziyaret için patatesli-kremali-ctr-borek-tarifi için linkin üzerine tıkk tıkk

Malzemeler:
1 kg. yufka ( 6 adet yufka )
3-4 adet patates
1 su bardağı rendelenmiş kaşar
yeterince tuz karabiber
Yufka katları arasına sürülecek malzeme:
1 küçük paket krema
2-3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 su bardağı sıvıyağ.
Üst malzemesi:
4 adet yumurta
galeta unu ( 200 gr. )

Hazırlanışı:
Öncelikle patatesleri haşlayıp iyice yumuşayıncaya kadar pişirdikten sonra püre haline getirelim. İçerisine karabiber ve tuzu ilave edip karıştıralım. Bir kenarda ılınmasını bekledikten sonra bir su bardağı rendelemiş olduğumuz kaşar peynirini ilave edip karıştıralım.

Ana iç malzememizden sonra yufkanın katları arasına sürülecek malzemeyi hazırlayalım. Orta boy bir kasede krema, hindistan cevizi, ezilmiş sarımsağı ve sıvı yağını ilave edip karıştıralım.

Yufkaları üçer katlar halinde (iki adet üçer katlar olacak şekilde)bu kremalı malzemeyi fırça ile sürüp her katına patetesli harcı da ilave ettikten sonra 12 parçaya (toplam 24 adet) bölüp sigara böreği sarar gibi, tabi sıkmadan hafif bollukta sarılarak önce yumurtaya (yumurtalar çatal ile çırpılacak) sonra galeta ununa bulayıp önceden yağlamış olduğumuz tepsiye diziyoruz.

Önceden 200 C'lik derece ile ısıtmış olduğumuz fırınımızda böreklerimizin altı üstü kızarıncaya kadar pişirelim. Yaklaşık 40-45 dakika arasında sürüyor.

Afiyet Olsun...
Sevgilerimle
Banu Altun