15 Şubat 2013 Cuma

ZENCEFİLLİ KURABİYE BALLI PEKMEZLİ

Çikolataya bulamadan olmaz dedim:))
Merhaba canlarım:)) Hayırlı cumalar... İstanbul soğuk yamurlu pencere önünde tv önünde oturup çay yudumlacak günler... Ben de çay yareni nefis kokulu Zencefilli Kurabiye yaptım. Tarifi sevgili blog arkadaşım 
Yemek Vakti Aylinden aldım.. Aylincim seninde ellerine sağlık ama ben bal kattım ve çikolatya buladım:)) 
Canlarım sizlerinde denemeniz beğenmeniz dileğiyle.... 

Kurabiyenin asıl  tarifi http://yemekkvakti.blogspot.com/2012/12/zencefilli-kurabiye.html çünkü ben bazı değişikler yaptım...

ZENCEFİLLİ KURABİYE

200 gram oda ısında tereyağı
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı pekmez
3 yemek kaşığı süzme bal
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 tatlı kaşığı toz zencefil
1 paket kabartma tozu 
1 çimdik tuz
2-2,5 su bardağı un (kontrollü ekleyin)


Un hariç bütün malzemeyi karıştırın.Unu kontrollü ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin ve hamuru yarım saat buzdolabında dinlendirin.

Un yardımı ile yarım cm açtığınız hamurdan kalıplar ile şekiller kesin ve yağlanmış tepsiye dizin.

175 derece ön ısılı fırında  15-20 dakika pişirin.

Not: ben tarife 3 yemek kaşığı süzme bal ilave ettim ve kurabiyelerim soğuduktan sonra üzerlerine şokella sürdüm hindistancevizi serptim:))

Afiyet Olsun...
Sevgilerimle
Banu Altun