3 Mart 2013 Pazar

ELMALI KURABİYE AŞK-I KURABİYE:)))

Masalın sonunda gökten 3 elma düşmüş Banuş onları toplayıp kurabiş yapmış:)))

Aşk-ı Kurabiye:)) Bu sözü dizilerden öğrendim:)))
Ben de kurabiyemi yaparken elimin tadını tuzunu kattım eldiven kullanmam:))
En çok da sevğimi kattım yürekten gelen...
Doyulmaz bu kurabişlere:))
Merhaba canlarım:)) Güzel bir hafta diliyorum...En çok sevdiğim yapmaya yemeye doyamadığım
Elmalı Kurabiye Aşk-ı Kurabiye tarfimle geldim. Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

Malzeme
1 kase margarin
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta + 1 yumurta sarısı
yarım çay bardağı yoğurt
3,5 su bardağı elenmiş un + gerekirse un kıvam için
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

İç Malzeme 
4 adet iri elma
4 tepeleme çorba kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı silme tarçın
yarım su bardağı ceviz kırığı

Üzeri İçin: Bol pudra şekeri

İçin Yapılışı

  • Elmaların kabuklarını soyup rendeleyelim.
  • Rendelenmiş elmaları tencereye alalım şekerini ekleyip pişirelim.
  • Elmalar suyunu çekince kıvam alınca tarçın atıp ocaktan alalım.
  • Soğuyunca elmalı karışıma ceviz için katıp iyice karıştıralım
Hamurun Yapılışı
  • Çukur bir kaba oda sıcaklığında kase margarin, sıvı yağ ve pudra şekerini katıp mikserle çırpalım.
  • Yumurta ve yumurta sarısı, yoğurt katıp çırpmaya devam edelim. 
  • Elenmiş un, kabartma tozu ve vanilya katıp elimizle yoğuralım. 
  • Kulak memesi kıvamında esnek bir hamur elde edelim.
  • 20 dak. hamuru dinlendirelim.
  • Ceviz büyüklüğünde hamurdan parçalar kopartıp avuç içimizde yuvarlak şekilde açıp içine 1 dolu tatlı kaşığı elmalı iç koyup poğaça modeli kapatılm. Benim en sevdiğim model budur:))
  • Yağlı kağıt serilmiş az yağlanmış tepsiye kurabiyelerimizi dizelim.
  • Önceden ısıtılmış yüksek ısılı fırında üzerleri toz pembe olacak şekilde pişirelim. 
  • Kurabiyeler soğuduktan sonra servis zamanı bol pudra şekeri serpip demli tavşan kanı çayla afiyetle yiyelim:)))
Afiyet Olsun 
Sevgilerimle 
Banu Altun