12 Mart 2013 Salı

KAVALA KURABİYESİ


Bademin en nefis hali...
Fırını girmeden önce ki halleri...
Merhaba canlarım:)) Edirne nin meşhur Kavala Kurabiyesini ilk duyduğum da adı çook ilgimi çekti. Bir arkadaşım tadını anlattı oyyy bi ballandırdı hemen bi markete gidip aldım ve yedim:)) Nefisss bir tat nerdeyse bir kutuyu yiyordum:)) Ben hazırını yemeye pek bi alıştım ama dur bi yapayım dedim ve yaptım hımm hımmm oldu... Güzel nefis Kavala Kurabiyesi tarifim denemeniz beğenmeniz dileğiyle... 

Malzeme
1 paket kase margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta sarısı 
1 su bardağı pudra şekeri
1 tutam tuz 
4-5 su bardağı un 
1 paket kabartma tozu 
1 paket vanilya 
1 su bardağı badem iri parçalarda kesilmiş
kıvam vermek için 1 - 2 çorba kaşığı kadar süt
Üzeri için: Pudra şekeri 

Yapılışı
  • Önce unu çelik bir tavaya alıp hiç yağ koymadan sararıncaya kadar kavuralım. Dikkat un yanmasın.
  • Bademleri yıkayıp kurulayalım. Teflon tavada yağsız kavuralım çıtır olsunlar.
  • Kavrulmuş bademleri iri doğrayalım.
  • Sıvı yağ, katı yağ, pudra şekeri,  yumurta sarısı, tuz ve vanilyayı mikserle çırpalım.
  • Kavrulan un, kabartma tozu ve bademi, yağlı yumurtalı karışıma ilave edip elimizle yoğuralım.
  • Un kavrulduğundan dolayı biraz zor toparlanıyor az miktarda sütle kıvam aldıralım.
  • Elimizle iri yuvarlak yapıp su bardağıyla yarım ay şekli verelim. 
  • Yağlı kağıt serilmiş az yağlanmış fırın tepsisine dizelim.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 10-15 dak. pişirelim.
  • Soğuduktan sonra bol pudra şekerine bulayıp servise sunalım. 
Afiyet olsun...
Sevgilerimle
Banu Altun