3 Nisan 2013 Çarşamba

PANCAR RÜYASI ve KIRMIZI BİBERLİ ATEŞ ATOM:))

Merhaba:)) Bugün iki sevgili blog arkadaşımdan nefis iki lezzet seçtim... Blogları gezdikçe ayyy yenecek yapacak ne kadar çok yiyecek varmış diyorum... Kendi bildiklerimi unutturuyor arkadaşlar:))
İlk tarif sevgili Zelihacımdan Pancar Rüyası nefis bir görüntü pembiş pemboş renk ve  ferah bir tat. 
Pancarı sade turşu olarak yapardım ama sevgili Zelihacım sayesin de meğer  pancarın reçelinden, çorbasına ve çeşitli salatarına varana kadar öğreniyorum kendi mutfağımda deniyorum sizlere de taysiyemdir umutsepetimi ziyaret etmeniz.
Pancarın faydaları da saymakla bitmiyor...

İkinci tarifde sevgili Melihacımdan Kuru Biber Kızartması ben canım adını Kırmızı Biberli Ateş Atom diye değiştirdim çünkü yakıyor yakıyor:)) Hayat Cafe nin tüm tariflerini yapsam yeridir, ekşinin acının, tatlının, tuzlunun en nefis halleri Melihacımda ellerine sağlık tatlım...

Sizlerinde denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

Kırmızı Biberli Ateş Atom

Malzemeler :
  • Kuru biber ( 20-25 adet )
  • Yoğurt
  • 3- 4 yemek kaşığı zeytinyağ 
  • 2 diş sarımsak ( isteğe göre)
  • Tuz
Hazırlanışı :

  1. Kuru biberler suda yıkandıktan sonra tuzlu kaynar suda yumuşayana kadar haşlanır.
  2. Sudan çıkartılır ve süzgeçte süzülür.
  3. Tavaya yeterince yağ döküp kızdırdıktan sonra biberler biraz kavrulur.( Kızartma yapar gibi bol yağda kızarmayacak,az yağda karıştırarak kızartılacak)
  4. Sarımsaklar ezildikten sonra yoğurtda tuz serpilip karıştırılır ve kızaran biberlerin üzerine dökülüp servis edilir.
Afiyet olsun.



Pancar Rüyası :)

malzemeler:

  • 1 adet büyük kırmızı pancar
  • 1 tutam maydonoz
  • 1 tutam dereotu
  • 2 diş sarımsak
  • 1,5 su bardağı süzme yoğurt
  • Yarım fincan  iri dövülmüş ceviz
  • tuz

Hazırlanması:

  1. Pancarı yıkayıp rendeleyip,salata kabına alıyoruz.
  2. Yoğurdu azar azar su ilave ederek koyu bir kıvamda,pürüzsüz olana kadar çırpıyoruz.
  3. Sarımsağı rendeleyip,ince kıyılmış maydonoz ve dereotu ile yeteri kadar tuz ile, irice dövülmüş cevizi ekleyip pancarla buluşturuyoruz.
  4. Servis tabaklarına alıp afiyetle yiyoruz :)
Sağlık,afiyet dolu günlere...

Sevgilerimle 
Banu Altun