26 Nisan 2013 Cuma

YEŞİL VİTAMİN ENERJİ İÇECEĞİ


YEŞİL VİTAMİN ENERJİ İÇECEĞİ
Malzeme 
1 bağ ıspanak 
1 adet kivi kabuğu soyulmuş 
1 adet yeşil elma 
1 adet salatalık yani badem
1 adet kabuğu soyulmuş limon 
1 parça brokoli 

Yapılışı :)))
Tüm malzemeyi katı mevya sıkacağından geçirelim. 
Vitamini kaçmasın diye havayla fazla devam etmeden hemen tüketelim:))
Afiyet Olsun...
Merhaba canlarım:)) İş hayatına koca bir mola vereli tam 1 yıl olmuş....  Evde iş hiç bitmiyor dışarda çalışmak daha güzelmiş:))) Bir gün dinlenmedim desem ayıp olurmu ama öyle....

Bu gün içince canlandıracak YEŞİL VİTAMİN ENERJİ İÇECEĞİ ne ayırdım.
Bu yeşil ekşili içeceği içtikten sonra tatlı isteğide azalıyor ara öğün olarak benim tercihimdir.
Denemeniz beğenmeniz dileğiyle.

Sevgilerimle
Banu Altun

Bu nefis tarifler de geçen seneki soframdam)) 

22 Nisan 2012 Pazar


Kahvaltı Sofrasından Yumurtalı, Ekmek Arası Notlar:)


Merhaba canlarım:) İş hayatına kocaaaman bir mola verdim:))  İlk iş dinlenmek oldu, uzun muhabbettli kahvaltı sofrası önceliğim oldu...
Benim için en nefis lezzet kareleri sizlerle. Beğenmeniz dileğiyle:))))
***** Sevgili çocuklar 23 Nisan Çocuk Bayramınız Kutlu Olsun:) 

Pastırmalı Yumurta

 Bana göre nefis pastırmalı yumurtanın püf noktası tereyağı, pastırmalar çok az süreyle ateşte çevrilip  aman kurumasınlar! El çabukluğuyla yumurta hemen kırılacak. Ben bu küçük sahanda 1 tüm yumurta 2 yumurtanın büyük aranda beyazını atıp:( kalanını kullandım.


Kavurmalı Yumurta

Kavurmanın en nefis hali hiç çiğ olarak tükettmedi.
Az tereyağında kavurma parçalarını çevirip yine 1 tüm yumurta 2 yumurtanın büyük aranda beyazını atıp:( kalanını kullandım.



Karışık Yumurta
Karışık tost, pide olur da yumurta olmazmı?? Hımmm hemde nefis olur...
Tavaya tereyağını alırız. Isınınca kavurma, iri doğranmış pastırma, sucuk ve salam dilimleri katılıp şöyle bir yağda çevrilir. Ardından 1 tüm yumurta 2 yumurtanın büyük aranda beyazını atıp kalanını kullanılır. Az kaşar peyniri rendesi serpelim. Tam ortaya da 1 tüm yumurta ekmeği bandırmak için kırılır hımmm hımmm:))) 



Sucuklu Yumurta
Hep sucuk reklamlarında böyle bir sucuklu yumurta görürüm ayyy bi canım çeker:) mutfağa girerim ev usulu yumurtayı sucukların üzerine kırarım bu görüntü olmaz:)) Bu sefer yaptım ama:)
Tereyağı tavaya alalım ısınınca sucuk dilimlerini önlü arkalı az pişirelim. Sucuk dilimlerini bir tabağa alıp yağa yumurtaları kıralım top top. Üzerine sucuk dilimlerini dizip servise sunalım:))


Gözleme Çeçil ve Tulum Peynirli
Benim misafirleirm en çok gözlememi sever. Benim püf noktam yufkayı kestikten sonra eritilmiş az tereyağı sürüp, iç malzemeyi katıp katlarım. Yine tereyağı ile teflon tavada pişirip sıcak sıcak servise sunmak...
Bu aralar çeçil ve tulum peynirli iç hazırlayıp yaptığım gözlemelere en başta ben doyamıyorum:))
Not: tulum peynirini çok az ağırlık çeçil peyniri olsun...

Izgara Böbrek
Hımmm mis gibi ızgara böbrek kendi yağıyla pişmiş. Bir bardak çay Banuş yumuldu ekmeğe:)))
Ya çok sevdiğim yiyecekleri görünce gözüm hiç bir şeyi görmüyor:)))
Kahvaltı sofrasında en sevdiğimdir ızgara böbrek hep bana bayram sabahını hatırlatır:)) 


Sucuklu Ketçaplı Tost
Tost ekmeğinin kenarlarını keselim.
Tost ekmeklerinin içine bolca acılı ketçap sürelim.
Izgarada pişirilmiş sucuk dilimleri kalın bir dilim kaşar.
Ekmeği tost modeline getirip tost ekmeklerinin iki yüzüne de tereyağ sürüp, ısınmış tost makinasında kızarana kaşar peyniri eriyene kadar pişirelim. Bir kupa çayla nservise sunalım:)

Kavurmalı Tost
Kavurmalı tost ekmek arası nefisss oluyor. Ben kaşar peyniri yerine dil peyniri kullanıyorum.
Ekmeğimizin arasına bol dil peyniri ve kavurma parçaları koyup. Ekmeklerin üzerini az kase margarinle yağlayıp iyice ısınmış tost makinasında kızarana kadar pişiriyoruz. Kavurmanın o kendi yağı peynir ve ekmek karışımıyla ağzınıza gelimce sadece hımmm oluyur. Yanında kaca bir bardak çay.
Not: Bu nefis tost kış aylarında daha nefis gidiyor o kapalı kış sabahı nefis kokusu ve tadıyla bi başka gidiyor:)

Sevgilerimle
Banu Altun