9 Mayıs 2013 Perşembe

KARAÇUVAL HELVASI





Hayırlı cumalar:)) Leblebisiyle meşur Çorum'a kocaman sevgilerle Çorum'un KARAÇUVAL HELVASINI yaptım... Pekmezi içmeye yemeye doymayan olarak:)) en sık yaptığım atıştırmalığımdır bu helva gofret yerine acıkınca iyi gidiyor streçe sarıp çantama atarım hep:)))
Bir yemek proğramında Çorumlu bir hanım yaptı KARAÇUVAL HELVASINI  çok şaşırdım içine leblebi katmadı ikram sırasında leblebi tozuna bulayabilirsiniz dedi bide hemen nette tariflere baktım leblebi yok şaşırdım!!!
Buda benim tarifim yıllar önce Çorumlu bir komşumuzdan öğrendiğimiz denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

Malzeme
2 kase un
1 kase rondodan geçmiş leblebi unu yani ezilmiş leblebi
1 kase üzüm pekmezi
yarım kase su
1 yemek kaşığı ayçiçek yağı
1 kase iri doğranmış ceviz içi

Yapılışı

  • Unu teflon tavada yakmadan orta kısık ateş arası kavuralım
  • Un koyu pembe renk alınca ocaktan alıp yoğurma kabına alalım. 
  • Unu ara ara karıştırarak soğutalım
  • Una ceviz içi, leblebi unu, pekmez, yağ ve suyu katıp kaşıkla karıştıralım.
  • Elimizle kıvam alana kadar yoğuralım.
  • Kıvamı sıvı olursa leblebi unu katı olursa pekmez ilave edelim.
  • Şekil verip servis tabağına alalım.
  • Helvamızı buzdolabında 1 hafta saklayabilirsiniz tabi kalırsa:)))
Afiyet Olsun
Sevgilerimle
Banu Altun