26 Mayıs 2013 Pazar

ŞIMARTAN FINDIKLI ÇİKOLATA DOLGULU KURABİYE :))

Tadı doyumsuz çay yareni...





Güzel bir hafta diliyorum:)) Tarif yayınlamak için cuma gününü beklemedim geldim:)) 
 Bugün Banudan Şımartan Tatlar spesiyal tarifini paylaşıyorum:))) iştahıma göre düş kurdum girdim mutfağa hımmm hımmm nefissss Şımartan Fındıklı Kurabiyeyi yaptım... En çok da ben yedim gerçekten ellerine sağlık:)) sizlerin de denemeniz beğenmeniz dileğiyle...

Not: Çok övmedim dimi kurabiyeyi:)) ayyy bide

Malzeme

1 paket terem yağ
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
2 çorba kaşığı fındık ezmesi fiskobirlik
2 çorba kaşığı fındık unu
1 yumurta sarısı
3,5 su bardağı un elenmiş
1 paket vanilya , 1 paket kabartma tozu

Not: fındık unu büyük marketlerde var isterseniz rondodan da geçirerek yapabilirsiniz biraz zahmetli...

İçi için: 
1 kase nutella ve 1 kase iri dövülmüş fındık içini iyice karıştıralım

Üzeri için: 
1 yumurta akı
1 kase iri fındık kırığı
bolca  pudra şekeri

Yapılışı 

Çukur bir kaba katı yağ, sıvıyağ, pudra şekeri ve  fındık ezmesini katıp çatalla iyice karıştıralım.

Elenmiş un, kabartma tozu, fındık unu ve vanilyayı ilave edip elimizle yoğuralım kulak memesi yumaşaklığında bir hamur elde edelim...

Elimizle yumurta büyüklüğünde parçalara bölelim. Normalde 30 adet çıkıyor benim misafirim büyük sevdiği için ben bu sefer iri yaptım 24 adet çıktı...

Hamurları avcumuzun içinde yuvarlak açalım içine tatlı kaşığıyla fındıklı nutella koyup şekil verelim.

Hamuru önce yumurta akına sonra iri kırılmış fındığa batırıp yağlı kağıt serilmiş ve az yağ sürülmüş fırın tepsisine kurabiyelirimizi dizelim.

Önceden ısıtılmış 170 dere fırında 25 dakika kadar pişirelim...

Soğuduktan sonra üzerine süzgeçle pudra şekeri serpip çay eşiliğinde servise sunalım...

Afiyet olsun...
Sevgilerimle
Banu Altun