13 Haziran 2013 Perşembe

ŞAŞTIM AŞI KAYSERİ YÖRESİ



Bahçe keyfimiz:)) bahçede ki asmanın yaprağın dan Şaştım Aşı ve benim sazımdan benim sesimden 
Uzun İnce Bir Yoldayım işte keyif  bu))))



 Yaprak ilave edip kavururken...
 Üstünü kapatacak kadar su ilave edip pişmeye bırakıyoruz...
 Mercimek ve bulgur katılmış hali...
Pişmis servise hazır hali....

Aşık Veysel den Uzun İnce Bir Yoldayım  Sivasa sevgiler.... Büyük aşık bu canda sana aşıkkkkk....
Benim en iyi bağlamayla çaldığım ve sesime en iyi giden türkü....


Hayırlı cumalar... Bu gün de memeleketim Kayseriden Şaştım Aşı yaptım. Taze yaprak zamanı biz çok sık yapırız bu nefis yemeği bir komşumuz hiç bilmiyormuş bende yayınlayım dedim. Şaşıtım aşı emziren annelerin sütünü de çok arttırır tam bir vitamin deposunu denemeniz beğenmeniz dileğiyle... 

Malzeme
350 gram taze asma yaprağı  
250 gram dana kuşbaşı et  
3 adet kuru soğan  
4 yemek kaşığı sıvıyağ
Yarım su bardağı haşlanmış yeşil mercimek  
Yarım su bardağı pilavlık bulgur  
Yeteri kadar sıcak su  

Tuz, karabiber, pulbiber

Yapılışı
* Tencereye sıvı yağı alalım, ısınınca eti ileve edip kavuralım.
* 2 adet soğanı yemeklik doğrayıp  et ile beraber soteleyelim.
Üzerine saplarını koparıp ince ince doğradığımız taze asma yapraklarını ilave edip bir iki dak. kavuralım.
*Üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip kısık ateşte yaklaşık 20 dak. pişirelim.
*Haşlanmış yeşil mercimeği ve az sıcak suyla ıslattığımız pilavlık bulguru ekleyelim.
*Suyu eksikse biraz daha su ekleyip 20 dakika daha pişirelim.
*1 adet kuru soğanı da küçük doğrayıp yağda soteleyip son anda yemeğe ilave edelim.
*Tuzunu, karabiberini ve pul biberini ilave edip karıştırıp bir taşım daha pişirip ocaktan alalım. 
Hafif sulu bir yemektir... 
Afiyet Olsun...
Sevgilerimle
Banu Altun