15 Ağustos 2013 Perşembe

ÇİNGENE PİLAVI AYDIN YÖRESİ

ÇİNGENE PİLAVI 
1 adet kuru soğan ince doğranmış tuzla ovulmuş 
2 orta boy domates kabukları soyulmuş küp doğranmış
1 adet sivri biber tercihen acıııı küçük doğranmış
1 tutam maydanoz ince kıyılmış 
küçük bir tutam taze nane ince kıyılmış 
3 çorba kaşığı sızma zeytinyağı 
3 çorba kaşığı limon suyu 
tuz, bol kırmızı pul biber ve çörek otu 
1 çay tabağı altı kadar Aydın veya yağsız tulum peyniri 
Yapılışı 
Çökelik  hariç tüm malzeme çukur kapta iyice harmanlanır 
Son olarak çökelik ilave edilip tekrar karıştırıp servis tabağına alınır. 
Afiyet Olsun

ÇİNGENE PİLAVI  
Buda yeşil soğanlı hali fotolayım dedim:)) Kuru soğan yerine yeşil soğanla yaptığım. 


Merhaba canlarım :)) Aydın Yöresinin nefis lezzeti ÇİNGENE PİLAVI tarifiyle geldim. Aydınlılar kahvaltıda yiyormuş ben her vakit yapıyorum yareni beyaz ekmek :)) Bide nefis lezzeti Aydın ürünleriyle yapınca parmaklarda yeniyor diyeyim yani... Aydının yumuşak tadı olan zeytinyağı ve çökeliği tadına tad katıyor. Aydın çökeliğinin tadı tulum peynirini andırıyor buralarda bulmak zor ben Bim marketten Şavak tulum peyniri onu kullanıyorum... Denemeniz beğenmeniz dileğiyle... 

                                          Sevgilerimle
                                          Banu Altun