22 Ekim 2013 Salı

PRENSES TATLISI

PRENSES TATLISI 
4 çorba kaşığı tuzsuz tereyağı
1 su bardağı un
1 litre süt 
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya 
1 tatlı kaşığı sakız reçeli carfor da satılıyor İzmire gitmeye gerek yok:))
Sakız reçeli bulamazsanız normal çam sakızı bir parça 

Üzeri için: 
1 kutu krema 
1 paket 80 gr. sütlü çikolata ben mağnum çikolata kullandım nefis
1 paket 80 gr. bitter çikolata yine mağnum çikolata:))

Yapılışı 
Un ve yağ hafifçe  kavrulur.
Süt ilave edip karıştıralım. 
Topaklı bir karışım olacak merak etmeyin sürekli karıştıralım. 
Şekeri de ilave edelim. 
Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp vanilya ve sakız reçelini ekleyelim. 
15-20 dak. mikserler çırpalım kabar kabar olsun muhallebinin içinde mini hava kabarcıkları olacak. 
 Borcamı kabı suyla ıslatıp tatlımızı yayalım, soğumaya bırakalım. 
Üzeri için 
Küçük bir tencerede kremayı ısıtalım içine çikolataları kırıp katalım ocaktan alıp çikolataların iyice erimesini sağlayalım... 
Kremayıda soğumaya bırakalım. 
Soğuk kremayı sütlü tatlımızın üzerine dökelim 1 gece dolapta bekletip servise sunalım... 
Afiyet Olsun...

Not : isterseniz tatlımızı piştikten sonra kaselere pay edip kasede servis yapabilirsiniz... 

Merhaba canlarım:)) Uzun zaman oldu tarif yayınlamayalı. Hemen seçtim tarifimi bu  çok sevdiğim sütlü tatlıyı yani beni şımartan tatlı:)) hepsini yiyebilirim:)) Eminim bu nefis tatlının pişmediği ev yoktur bir zamanların en favori tarifi ama ben şimdi arşivimde olsun diye yaptım yayınladım.  Sizlerinde beğenmesi dileğiyle...
Sevgilerimle
Banu Altun