22 Kasım 2013 Cuma

MUHARREM AŞURESİ * KÜSEN BAĞLAMA * DOSTLUK


Hayırlı cumalar... 
Yoğun koşturmalı bir haftayı tamamladım canlarım. Hafta başı Aşuremizi yaptık konu komşu eş dost sıcak sıcak dağıttık 
Rabbim kabul eylesin... 
Muharrem aşuresi yada çorbası diyelim benim bildiğim annemden öğrendiğim şekeri kıt, az tuzlu, karanfili bol pişiririz... 
Bide aşure tatlısı vardır bol şekerli bol meyvalı aman yerken dikkat tam kalori bombası benim arşivde tarifim var canım çekti bide sırada şekerli aşure var:))) 

BAĞLAMAM BANA KÜSMÜŞ!!!! 
Bağlamam uzun zamandır akort olmuyor yok çare arkadaşlara soruyorum sen iyi çalarsın baksana diyorum olmuyor onlar diyor benimki de öyle neyse bir müzik öğretmenine gittik gönüllü bağlama dersi verene sırayla bağlamarı akort yapması için uzattık hepsine KÜSMÜŞ KÜSMÜŞ KÜSMÜŞ diyor benim gözlerim irileşti!!! nasıl bağlama küser diye... 
İşte kopma anı!!! Öğretmen ya sakin sakin anlatmaya başladı bağlama bildiğimiz odundan yapılır bunun insan gibi duygusu yoktur tellere dokunup çalıp bırakırsanız odun şişer akort tutmaz tamiri zordur!!! Adına küsme deniyor oooohhh derin bir nefes aldım duygusal durum yok:))) Bu durumda tembeller olduğumuz ortaya çıktı herkeste de bir bahane... Birdaha bağlamamı küstürmemek dileğiyle diyorum... 
Güzel bir küsmeyle ilgili  Türkü seçtim sizler için  mutlaka dinleyin isterim....


İSMAİL ÖZDEN

DOSTLUK
Ahhh benim can can dostlarım. Biraz huysuz olduğumu pipirikli olduğumu bilirler uzun zamandır düdüklü tencere istiyordum kimse almak istemiş çünkü ben düdüklü tencereden hem korkan hemde isteyendim... Parasını hediye ettiler git düdüklü al allll ve aldım sonunda... Arkadaşlarım gelince düdüklüde yaptığım aşureden ikram ettim:))  dolma yaptım Yasemin ve Meleğin en çok sevdiği kuru dolma içiyle yapılan yaprak dolması  çok ekşi oluyor ve güveçte pişince de nefisss...



Tereyağlı poğaça aceleyle ama sevgiyle yapılmış bir lezzet....


Benim blogcanlarım bugün tarif yok görüntü var kısmet olsa ahhh ahh hepiniz misafirim olup bana geleseniz oyyyy neler yaparız dimi:)) Düşünmek bile güzel... 
Canlarım kalpler sevgi dolu yüzlerde gülümseme evlerde bereket olması dileğiyle...
Sevgilerimle
Banu Altun