18 Kasım 2013 Pazartesi

PAPAZ YAHNİ

PAPAZ YAHNİ
Malzeme
500 gr. dana sırt kısmı orta yağlı kuşbaşı et 
Çeyrek çay bardağı sıvı yağ 
1 yemek kaşığı tereyağı 
1 mini file arpacık soğan ortalama 1 iri kase dolusu oluyor
4 diş rende sarımsak 
1 yemek kaşığı domates salçası 
1 yemek kaşığı acı biber salçası 
4 adet domates
1 tutam tuz , 1 tutam toz şeker
1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi 
isteğe göre karabiber, toz acı kırmızı biber
1 küçük defne yaprağı 
1 ajlan çay bardağı sıcak su gerekirse ilave olur 

Yapılışı 
Eti direk ısınmış teflon tencereye bırakalım. 
Et suyunu salsın çeksin. 
Et suyunu çekince sıvıyağ ve tereyağını katalım kavuralım. 
Arpacık soğanları kabuğuyla kaynar suya atalım 5 dak. bekletip soğuk buzlu suya atalım. Soğanlara barmak ucumuzla bastıralım pıt diye kabuğundan ayrılıyor. 
Soyulmuş arpacık soğanları ete katalım. 
Kavurmaya devam edelim. 
İki çeşit salçayı katalım kavuralım.
Rende sarımsakları ilave edip kavuralım. 
Kabukları soyulmuş orta boy doğranmış domatesleri katıp kavurmaya devam edelim. 
Tüm malzeme iyice özleşince pişkinliğe yaklaşınca sıcak suyunu ileve edelim. 
Su ölçüsünü verdim ama yani üstü görünüp görünmeyecek kadar su ilave edelim. Suyu az olacak!!!
Defne yaprağını ileve edip ağzını kapatıp pişeye bırakalım. 
Suyunu çekince kıvam alınca tuz, tozşeker, sirke ve baharatları katıp 5 dakikadan az pişirip tenceremizi ocaktan alım. 



Bol şehriyeli pirinç pilavı ve cacık yareni Papaz Yahni servise yemeye hazır :))
Merhaba canlarım :) Güzel bir hafta diliyorum. 
Sıkıntılı işlerimi düzeltmeye gayret ediyorum... Bu gün aşure de pişiriyorum Rabbim kabul eylesin...Koşturmaya devam:))  
Yeni haftaya nefis et yemeği PAPAZ YAHNİ tarifimle geldim. 
Sevgili Giritli İdilaka'nın tarifi planet kanalında takipcisiyim. Girit mutfağının bu kadar nefis olduğunu İdilaka sayesinde öğrendik... 
Ben tarifde az kendime göre biraz değiliklik yaptım:) sizlerinde denemesi beğenmesi dileğiyle... 
Sevgilerimle
Banu Altun