6 Kasım 2013 Çarşamba

PARMAK ÇÖREK

PARMAK ÇÖREK 
125 gr. eritilmiş tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt 
1 çay bardağı toz şeker 
1 tepeleme tatlı kaşığı mahlep 
aldığı kadar un, az tuz 
1 paket kabartma tozu 
Üzeri için
 1 yumurta sarısı
1 yumurta akı 
susam yeteri kadar

Yapılışı 
Eritilmiş tereyağı, sıvı yağı, yoğurt ve şekeri telle çırpalım.
Elenmiş un, kabartma tozu, mahlep, az tuz ilave edip yoğuralım. 
Yumuşak bir hamur elde edelim. 
Parmak şekli verip, yarısına yumurta akı sürüp susama buluyalım.
Yarısına yumurta akı sürüp susama buluyalım.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. 
Demli çayla servise sunalım.
Afiyet olsun... 

Not: Parmak çöreği piştiği gün tüketilmesini tavsiye ederim. 
Yumurta akına bulanan çörekler de nefis sarısına bulanan da nefis iki çeşidini yapmanızı tavsiye ederim... 
Not: Yozgatın meşur Parmak Çörek tarifi değil bu onu oranın yerel fırınları yapıyormuş bu sevgili Yeturun Parmak Çöreği.... 

Hayırlı günler... Tarifler beni yayınla diyor fazla resim yükmekten bilgisayar ağırlaşmış... Bu günlerde çok kötü başım ağrıyor oruç çarptı sandım kıvranırken bu gün tvden öğrendim ki çölden ülkemize kum gelmiş baş ağrısının nedeni buymuş... Önümüzde ki günlede yağmur yağınca da çamur gibi yağacıkmış bilginize.... 

Bundan 2 sene önce nette tarif arıyordum Yozgatın meşur Parmak Çörek tarifini ararken birde baktım bizim sevgili Yetur da buldum aman ben kaptım bu tarifi dedim 2013 eylül ayında sırası geldi yaptım şimdi de yayında... Ahhh sevgili Yetur neredesin niye blogunu kapattın ayyy daha ne tarifler vardı hepsini yapacağım derdim ama yoksun... Sana burdan kocaman sevgiler... 
Canlarım sizlerin de PARMAK ÇÖREK deneyip beğenmeniz dileğiyle... 
Sevgilerimle 
Banu Altun