25 Aralık 2013 Çarşamba

BEREKET PİLAVI ve KAZAN KARASI TATLISI


BEREKET PİLAVI
Malzeme 
2 su bardağı baldo pirinç önceden sıcak suda ıslatılmış
2 yemek kaşığı sıvı yağ 
1 yemek kaşığı tereyağı
2 orta boy kuru soğan ince kıyılmış 
1 paket dolmalık fıstık 
2 yemek kaşığı dolmalık kuş üzümü
500 gr kavrulmuş koyun eti isteğe göre dana eti de olur
1 paket mini boy mantar yağda kavrulmuş sotelenmiş
1 tepeleme tatlı kaşığı yenibahar
1 tepeleme tatlı kaşığı dolma baharı
yarım çay kaşığı kimyon 
yarım çay kaşığı silme toz kişniş
1 çay kaşığı silme tarçın
1 çay kaşığı karabiber
1 tutam şeker ve isteğe göre tuz
3 su bardağı kaynar su 
Yapılışı
Tenceremize sıvı yağı alalım.
Yağ ısınınca soğanları atıp kavuralım. 
Dolmalık fıstıkları ilave edip kavurmaya devam edelim. 
Süzmüş olduğumuz pirinçleri tencereye ekleyelim şefaflaşana kadar kavuralım. 
Kavrulmuş et, mantar ve tereyağı katıp kavuralım. 
Baharatları katıp kokusu gelene kadar kavuralım. 
Pilavın kaynar suyunu ilave edelim, kuş üzümlerini serpelim. 
Önce harlı, sonra orta en son kısık ateşte pilavımızı pişirelim. 
Ocaktan aldığımız pilavın üzerine peçete serip 15 dak yakın demlendirelim.
Afiyet Olsun

KAZAN KARASI 
Malzeme 
1 lt süt
1 su bardağından az esmer toz şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası 
2 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya 
1 tatlı kaşığı tuzsuz tereyağı 
2 çorba kaşığı sarella
1 paket kakaolu bisküvi eti marka :))
Üzeri İçin: Hindistan cevizi rende çikolata veya üzerini eritilmiş çikolatayla kaplayın üzeri bol fındık parçasıyla süsleyelim ben geçen sefer çikolata kaplı yaptım da onu fotolayamadım hemen bitti çünkü :))
Yapılışı 
Un, nişasta, şeker, kakao hepsini karıştıralım. 
Sütü azar azar ilave edip topaksız karışım elde edelim. 
Orta ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim. 
Ocaktan aldığımız muhallebimize, tereyağı, vanilya, sarella katıp 15 dak. yakın mikserle krem kıvamına gelene kadar çırpalım. 
Borcam kabı ıslatıp süzelim az miktarda her yerine hindistancevizi serpip muhallebimizin yarısını dökelim. 
Üzerine rondodan geçilmiş kakaolu bisküviyi her yerine eşit dökelim.
Muhallebinin kalan kısmını üzerine dökelim ve soğumaya bırakalım. 
İsteğe göre üzerini hindistancevizi rende çikolata veya eritilmiş çikolatayla kaplayıp fındıkla süsleyip 1 gece buzdolabında bekletip servise sunalım.
Afiyet Şeker olsun...
Merhaba canlarım :)) 2 yıldan beri maddi manevi zor bir dönem geçirdim hepinizce malum... Belki sıkıntılar gitmiyor ama ben kabullenip gelen dertle yaşamaya kaldığım yerden devama başladım. Yine güzel fikirler aklıma geliyor şirin neşeli kurabiyeler yapıyorum sipariş iş hayatı canlandı ve bereket evimize geldi...
Babamın yüz karası ailesi bana ciddi anlamda zulüm etti maddi manevi halende devam ediyor zulüm ama dedim ya bağışıklık kazandım yüzkaraları yüzkaraları diye diye KAZAN KARASI TATLISI aklıma geldi keşke her kara bu tatlı kadar güzle olsa... 
Tarife kattığım bir kaç değişiklikle nefis lezzet ortaya pastayı aratmayan bir lezzet çıktı denemenizi şiddetle tavsiye ederim :))
Bereket Pilavı da yine kendi damak tadıma uygun biraz baharatlı biraz farklı yaptım:) ama nefis oldu ek malzemelerle pilav 3 misli büyüdü doymayan kalmadı:)) bende adını Bereket Pilavı yaptım... 
İki nefis tarifim Bereket Pilavı ve Kazan Karası Tatlısı tarifimi sizlerinde denemeniz beğenmeniz dileğiyle... 
Bereketli, huzurlu, sağlıklı sıhatli bol gülücüklü günler dilerim... 
Sevgilerimle
Banu Altun