11 Aralık 2013 Çarşamba

ETLİ BİBER DOLMA

ETLİ BİBER DOLMA 
Malzeme
20 adet küçük dolmalık biber yıkanmış ayıklanmış ve biberlerin dışlarına ince uçlu bıçakla çizik atalım 2 yerine
İç Malzeme
250 gr. kıyma kuzu döş karışık dana kıyma
2 orta boy kuru soğan ince kıyılmış 
4 diş dövülmüş sarımsak 
2 büyük olgun domates kabukları soyulmuş, küçük doğranmış
Yarım yemek kaşığı domates salçası 
Yarım yemek kaşığı acı biber salçası 
1 küçük su bardağı osmancık pirinç yıkanmış süzülmüz...
yarım demet kıyılmış maydanoz 
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 tepeleme tatlı kaşığı tere yağı 
karabiber, toz kırmızı pul biber, dolma baharı, kekik, sumak, tuz
Sıvı Malzeme
Yarım çorba kaşığı domates salçası 
1 iri domates rendesi 
Sıvı yağ ve tere yağı isteğe göre 
tuz ve 1 tutam limon tuzu
Yeteri kadar su 
Yapılışı 
Dolma biber hariç tüm malzemeyi çukur kaba alalım ve yoğuralım. Yarım çay bardağı soğuk su ilave ederek 10-15 dak kıymalı iç malzemeyi yoğuralım.
Biberlerin içini üstleri az boş kalacak şekilde dolduralım. 
Tencereye veya toprak kaba  dolamaları dizelim. 
Dolmaların üzerini ister domatesle kapak yapın, ister tohumu ayıklanmış kendi biber başlarını koyun. 

Sıvı malzemenin tümü iyice karışır dolmaların dibinden su verilir üzerine su çıkmayacak şekilde pişmeye bırakılır. 
Suyu biterse su ilave edelim. 
Ocaktan almadan yarım limon suyunu dolmaların üzerine dökelim rengi nefis sarı olur... 
Afiyet olsun..

Merhaba canlarım:)) Kış geldi her yer bembeyaz çocuklar mutlu büyükler düşünceli... Rabbim dışarıda çalışanlara sürücülere yardım eylesin... 
Bende bu soğuk havada ev temizliğine kalktım burun farkıyla işleri bitirdim sayılır:)) 
Bide bilgisayarı temizleyim dedim amanın yazdan kalma tarifim
Etli Biber Dolma yayınlayım dedim benim etli dolmam çok sevilir sarımsağı biber salçası bol ekşimsi olur sizlerin beğenmesi dileğiyle... 
Sevgilerimle
Banu Altun