5 Ocak 2014 Pazar

MUTLULUK MUSKALARI :)) KIYMALI ÇEÇİL PEYNİRLİ ÇITIR ÇITIR

KIYMALI MUSKALAR SOSYETE MANTISI
Malzeme ve Yapılışı 
2 yemek kaşığı sıvı yağı tavaya alalım. 
Yağ ısınınca küçük küçük doğranmış 1 adet kuru soğanı kavuralım. 
1 avuç dolusu kıymayı ilave edip kavurmaya devam edelim.
Bol karabiber katalım, tuzunu ekelim. 
1 çay kaşığı dolusu domates salçası katıp salçanın kokusu gelince ocaktan alalım. Soğumaya bırakalım. 
Yufkaları 2 parmak eninde şeritler halinde keselim. 
Muska şeklinde sarıp bol kızgın yağda kızartalım. 
Fazla yağını havlu peçeteyle alıp tabağa dizelim. 
Üzerine sarımsaklı yoğurt döküp, tavada tereyağı kızdırıp toz biberle karıştırıp yoğurtlu böreklerin üzerine dökelim. 
Afiyet olsun... 

Yapımı kolay gibi gözükse de zaman alıyor. Ben mini mini sarıp aralarına dolap poşeti koyup buzdolabında saklıyorum. 
Aparatif olarak ortalama 10 tane kızartıp masaya getiriyorum...

ÇEÇİL PEYNİRLİ ÇITIR MUSKALAR 
Malzeme ve Yapılışı 
1 kase çeçil peyniri, az miktarda kaymak loru ve tulum peynirini harmanlayalım. Yufkayı 4 parmak genişliğinde şerit halinde keselim. 
Uç kısmına bolca peynir koyup üçgen şeklinde katlayarak saralım. 
Bol kızgın yağda kızartıp az havlu peçete bekletip servise sunalım.
Afiyet olsun...
Mutlu haftalar dilerim :)) Hafta sonu Mutluluk Muskası sardım :)) muhabbete muhabbet kattı... Bunlar mutluluk muskası deyincik zati bi tebessüm oldu yiyen kendini kontrol etti mutluyum diye:)) mutlu olmak için bir çok neden bulduk sıkıntıları da kara çuvala attık ara ara kontrol etmek üzere unuttuk onları... Sonraa laf da lafı açtı çaylar demlik demlik bitti...
Muska böreğini bilmeyen yok ben arşivimde bulunsun bu güzellik istedim... Küçük kıymalısı bi başka leziz iri peynirlisi oyyy bi başka güzel... Uzun zamandır yapmayan dostların aklına düşsün bu börecik.... 
Sevgilerimle 
Banu Altun