6 Mart 2014 Perşembe

KURU BAMYA ÇORBASI

KURU BAMYA ÇORBASI 
Malzeme 
1 ip kuru çiçek bamya
1 limon 
3 yemek kaşığı sıvı yağ 
1 yemek kaşığı tereyağı 
150 gr kuşbaşı koyun eti küçük doğranmış 
1-2 parça kaburga 
1 adet iri kuru soğan
1 kaşık un
5 diş sarımsak 
2 adet iri domates
1 tutam toz şeker  
1 yemek kaşığı domates salçası 
1 tatlı kaşığı tepeleme acı biber salçası 
5-6 Su bardağı sıcak su 
kırmızı acı pul biber  
2 yemek kaşığı nar ekşisi
1 yemek kaşığı tane sumak suyu. Tane sumak baharatçılarda bulunmakta tülbente koyup su dolu keseye ıslayalım bu suyu dolmalarda ve çorbalarda kullanıyoruz nefis bir ekşilik veriyor Malatya mutfağının vazgeçilmezi sumak suyu...
Servis zamanı üzerine bol limon suyu, sumak, acı pul kırmızı biber. 
Yapılışı 
Ben çiçek bamya istedim ama bana normal bamya geldi olsun dedim ve çorbamı yaptım :))
Öncelikle kuru bamyayı geniş bir mutfak havlusunun arasına koyup ovalım. Üzerindeki dikenleri dökülecek.
Kevgirin üzerinde hafifçe bastırarak ovalıyarak da  dikenlerini dökebilirsiniz. 
Bamyaları yıkayalım. 
Tencereye su ve yarım limon suyu koyup kaynamaya bırakalım.
Kaynayan suya bamyaları ipiyle birlikte bırakıp yumuşayana kadar haşlayalım. 
Suyundan alıp hemen soğuk suyla şoklayalım. 
İpinden çıkartalım tek tek. 
Çorba tenceresine sıvı yağı alalım. 
Yağ ısınınca küçük doğranmış kuru soğanı katıp sararıncaya kadar kavuralım. 
Eti katıp kavuralım. 
Sarımsağı katıp kavuralım.
Unu katıp kavuralım.
Salçaları katıp kokusu çıkana kadar kavuralım. 
Domatesi katıp karıştıralım, toz şeker ve tuz ilave edip pişirmeye bırakalım.  
  Domatesler pişince 5 yada 6 su bardağına yakın sıcak su katalım,1 limon suyu da ekleyip kaynamaya bırakalım. 
Çorba kıvam almaya başlayınca bamyaları ekleyelim. 
10 - 15 dak yakın kaynatıp ocaktan almadan önce nar ekşini ve sumak suyu ilave edelim 1-2 tıkırdatıp ocaktan alalım. 
Servis zamanı üzerine bol sumak ve limon suyu...
Afiyet Olsun...

Merhaba canlarım :)) nefis ekşili KURU BAMYA ÇORBASI tarifim sizlerle. Biz ekşiyi acıyı biraz bol seviyoruz siz onu damak tadınıza göre azaltırsınız.  Yazarken bile iştahlandım :) denemeniz beğenmeniz dileğiyle.

Kocaman Sevgilerimle
Banu Altun



Nar ekşisi alırken dikkat edin canlarım Nar Ekşili soslar katlı maddeli sadece üzerinde NAR EKŞİSİ yazanını almanızı tavsiye ederim. Ben yöresel kullandığım için markette ki ürünleri yeni fark ettim pes yani dedim. Okumadan alama!!!