29 Aralık 2014 Pazartesi

02/OCAK/2015 MEVLİD KANDİLİ yeni yıl vs...



Merhaba sevgili blogcanlar :) 2 Ocak cuma günü Mevlit Kandili şimdiden kandilimiz mübarek olsun... Cuma gününe kadar dualarımızı tamamlayanlardan olalım. 
(Salavatlar okumalar hatimler)
Diller bülbül misali zikirle hiç susmasın kalpler coşku dolu olsun Yüce Rabbim ellerimizi boş çevirmesin...

 Kandil akşamları bir uyku basma durumu olur ahhh ahh.. 
Kandil gecesi demli taze çayımız bizi zinde tutar ve içine 2-3 adet karanfil ekleyip içmek tam canlılık verir.
  Çayımızın yanında da vazgeçilmez kandil lezzetleri helva simit çörek hımmm bu nefis geleneğimiz hep olsun Kandil Akşamları kuşaktan kuşağa gitsin sürsün...


Yeni Yıl Kutlamak 
:)) Bundan 6 ay önce yeni yılı kutlama bize haram dense nesi haram diye sorardım. Fakat haramı helali neyin ne olduğunu anlatan bilgili bir din büyüğünden dinleyince aaa biz bunca yıl KANDIRILMIŞIZ  diyor insan. Bizim olmayan bir olayı neden onlar gibi kutladık ki bunca yıl çocuk gibi KANDIRILMIŞIZ kırmızı yeşil süslerle ak sakallı dedeyle kartpostalla vah vahhh bize...
Benim çocukluğumda yeni yıl kutlamayana YOBAZ denirdi...
Yobaz bir kişinin inancını kınayana bir kişinin dininin gereklerini yaptırmayana denir YOBAZLAR.

Keşke bir değiştiğimiz yeni yıl kutlaması olsa ciddi ölçüde ahlaki açıdan yara almışız da farkında değiliz modernlik adı altında... 
Sabahları Müge Anlı ya bakıyorum hala kocasına kaçan ablası doğum yapınca eniştesine kaçan komşuna kaçan  kızının kayınbabasıyla aşnafişne sonucu ölen zavallı kadın ve erkek  manzaralarıyla dolu... Sonuç şu ki kadın ve erkek arkadaş kardeş olamaz mesafenin ayarını BİLMEK şart.

Kapıyı çalan bir erkek komşuya veya yanında eşi olmayan akrabaya asla kapı açılmayacağını, erkeklerin eğitim mevki vs durumlarının onların erkek olduğu gerçeğini silemediğini insanın kanına şeytan girince şeytandan korkunç olduğunu ÖĞRENDİM. 

En korkuncu çocuk istismarcılarını duyduk....

Çözüm eğitim sevgili Müge Anlı'nın sözü aklın yolu bir den yola çıkarak toplum davranışlarını gözden geçirmek gerekiyor. 
HAYIR BENİM KURALLARIM BUNLAR DEMEYİ BİLMEK İÇİN
Üstün Dökmen veya Nihat Hatipoğlu'nu dinlemek gerekiyor.
İkisi anlatıyor sonuç aynı çünkü AKLIN YOLU BİR!

Gönlünüzde Sevgi  
Evinizde Huzur
Bol Olsun 
Sevgilerimle
Banu Altun