26 Mayıs 2015 Salı

ŞİPŞAK KUTLAMA SOFRASI HAZIRLAMAK :))

 ÇİLEKLİ KARLI PASTA  
Bildiğimiz tavuk göğsünü yapalım. Soğuduktan sonra krem şantiy sürüp çilekle şenlendirelim. Yemeye doyum olmaz pasta hazır...

Yemeklerin verdiği enerjiyi kollarımızı kaldırıp müzik eşliğinde tepinerek atıveririz. Rejim yok kararında yiyip hareketli yaşam formu korur....


 SELVİ BOYLU SARMA
Yaprak sarmak zahmetlidir fakat benim en rahat sardığım sarma KARALAHANA sarmasıdır. Sarmasız kutlama olmaz diyene selvi boylu karalahana sarması...


 Kutuda Gül
El sanatı yapan atölyede tam 1 saat de yaptım ellerime sağlık ve kendime hediye ettim:))


 ÇİÇEKLERİ COŞTURMAK 
Çiçekleri coşturmak için yumurtanın haşlama suyu, demlediğiniz çayın yapraklarını toprağına bırakın çiçekler coşuyor. Arada bir de bakım suyu dökmek güçlerine güç katıyor. 
 BÖRÜLCE PİYAZI 
İlk defa pişirdim aynı fasulye piyazı gibi hazırladım. Börülce çok lezzetli ve görüntüsü çok şık 5 çaylarında nefis bir ikram. 
Kuru börülcenin güzelliğinden çok etkilendim kolye yap boynuna tak tadı da  nefis Rabbime Şükrediyorum bizlere bu nimetleri nasip ettiği için...
 TAZE SARIMSAKLI ÇORBA 
Anadoluda şifa niyetine yapılır içilir. Özelliği sarımsağın kök kısmını kullanın sarımsak  alırken kök yani sap kısmı yumuşak olacak her yerini doğrayıp çorbaya atın. Ben et sulu ve didiklenmiş etle yaptım düğün çorbası gibi... 

 TAZE PATATES KEBABI 
Taze patatesi soğan sarımsak et salça baharat harmanlayın az suyla düdüklü tencerede pişirin hımmm. Patatesler toprak altında pişmiş gibi tadına doyulmaz 15 dak hazırlanmış kebap oluyor...

 KOLAY PATLICAN 
Patates kebabını yapar gibi tüm malzemeyi çok az suyla düdüklü tencereye koyun herşey çiğden 15 dak. hafif leziz kebabınız hazır...
Afiyet olsun...