29 Mart 2016 Salı

İSMEK KURSLARINDAN KALANLAR ŞERBETLER / 114 UZEM ZEHİR DANIŞMA HATTI




Şerbet Kursunda öğrendiğim;  Turunç  Şerbeti Türk Kahvesiyle ikrama çok yakışıyor. Muhteşem bir ikili oluyorlar.
Turunç şerbetinin içerisine maden suyu ekleyince tadı tıpkı o malum sarı içecekten oluyor denenmesi tavsiyemdir.

114 Uzem Görgü Kuralları Kursunda ki sunum konumdu bloğumda bulunsun istedim.

114 Uzem zehir danışma hattı 1988 yılından bu yana kesintisiz 24 saat hizmet vermekteymiş.
Acil tel numaralarının yanına (ambulans – itfaiye )eklenmesi gereken bir telefon numarası.
114 Uzem zehir hattını arayınca, hastanın zehirlenip zehirlenmediğini, acil müdahale için neler yapılması gerektiğini ve en yakın merkeze yönlendirme veya doktor gönderme işlemi yapılıyormuş.

Bende son günlerde 2 kere evde hafif gıda zehirlenmesi yaşadım. Nette okudum kesik sütten lor yaptım, üstüne suyuyla da çökelik yaptım her yer sarı midem bulanıyordu!!! (Netteki her bilgi doğru değil)
Dondurucuya süt bıraktım onu kullandım mide haşattından bittim. Neyseki az tükettim ŞÜKÜRLER OLSUN.

Ülkemizde en yaygın zehirlenme temizlik maddesi böcek ilacı içilmesiymiş. Kişiyi kusturmak hastaya ciddi hasralar veriyormuş iki kere yakıcı madde içmiş gibi oluyor.
Yanlış öneriler, ürünlerin saklama koşullarına ve son kullanma tarihine dikkat etmemek de basit zehirlenmelere yol açıyor.
Örnekler
·        İnternette sütü dondurucuya bırakmaktan bahsediliyor. Asla süt ürünleri dondurucuya konmuyor zehirler!
·        Yine İnternette kesilen sütten lor yapımından bahsediyor. Oysaki kesik sütten lor yapımı ancak mandırada gıda mühendisi tarafından yapılabilirmiş evde market sütüyle yaparsanız gıda zehirlenmesi olur. (yaşadım evde atlattım)
·        2 gün buzdolabında kamış ezme salatanın maydanozu çürüdüyse kan zehirlenmesi yapar az miktarda tüketince mide metabolizma rahatsızlığıyla sonuçlanır kişi anlamaz ama sonuç da zehirlenme yaşamıştır.
·        Yanlış saklama koşulundan ötürü yeşil yapraklı (ıspanak) yemekler çelik veya teflon tencerede 24 saat bekler de yerseniz yediğiniz oranda zehirlenme yaşarsınız.
·        Konserve ürünler, tavuk ve mantarın zehirlenmesi en ciddi olanı.
·        Son kullanma tarihi geçmiş tereyağı, lor peynir, beyaz peynir zehirler.


Sevgilerimle
Banu Altun