1 Ekim 2016 Cumartesi

PARA ÖDEMELERİ


PARA ÖDEMELERİ

Söylemle istenen para (belge veya alınan cisim orta yok iken)  KİŞİNİN ÖDEME YÜKÜMLÜĞÜ YOK.

Para ödemesi yaparken aceleci olmayın. Araştırmadan ödemeyin.

Nakit alışverişlerde para idesi yoktur. Yüksek fiyatlı bir ürün alırken tek çekim kredi kartı kullanmak daha uygun. 

Ödemelerin karşılığı alınan fatura, fiş, makbuz, Ptt ve Banka dekontu, kredi kartı esktresi, elektrik, su vs faturalar saklanmalı. 
10 yıl saklama yükümlülüğü var.

Ben hiç atmıyorum senelere ayırıp bir çantanın içimde bölümlere ayırıp saklıyorum.

Yanlış hesaplama veya evrak karışması sonucu siz bunun ödemeniz denebilir.
Parayı ödediğiniz kişi kronik şeker hastası veya başka rahatsızlığı var ise unutabilir ve ben parayı almadım diyebilir.
Bunların olmasına önlemek, kendinizi sevdiklerinizi üzmemek için, evraksız para ödemeyin ve ödendi belgelerini saklayın. Geçmiş dönemden borcunuz var diye iddia edilirse evraklarınızla kanıtlarsınız.


Not: Para ödemesi yaparken 50 TL ve üzerinde Postane ve çalıştığınız banka üzerinden işlem yapmak kayıtlara geçmesi açısından daha uygundur.
Banu Altun