7 Kasım 2016 Pazartesi

Ekonomik Pazar Alışverişi Notları

Ekonomik Pazar Alışverişi Notları

·         Semt pazarına gidince pişman olmamak için baştan sona gezmek gerekiyor. İyi ürünü bulmak için.
·         Pazara ne çok geldiyse o ucuzdur. Bu nedenle alışveriş listesi hazırlamaya gerek yoktur.
·         Pazara çıkarken cüzdanınıza harcayacağınız kadar para alın. Yersiz fazladan alışveriş yapmamak için.
·         Pazarda alışveriş tezgâhınızı tanıyın, kiminin ürünü lezzetli, kimin tartısı bereketli, kim ürünü çürük ve bozuk satıyor bilin.
·         Pazardan ürünü kilosuna göre alın. Pazarcılar kilo ile satış yerine 5 TL. – 10 TL. olsun mu? Diye sorular soruyor kabul etmeyin. Kilo hesabı alışveriş uygun olanıdır.
·         Semt pazarından tencere, tava, tepsi gibi ısıya maruz kalacak ürünleri tercih etmiyorum. Ülkemizde sahtecilik çok yaygın maalesef. Sadece bardak, tabak, süs eşyasına bakıyorum. Bunlarda da fazla boyalı ürünleri tercih etmeyerek!
·         Semt pazarında ayakkabı, çanta, kıyafetler genelde ucuzdur. Fakat alışveriş yaparken acele etmeyin. Bazen oldukça yüksek fiyatlı hem de kalitesiz ürünler tezgâhta olabiliyor!


Not: Geçen hafta Fatih Çarşamba pazarında aradığım yeleği buldum. Hemen almak istedim fiyatının 90 TL olduğunu öğrenince şok oldum. Normalde 25 ile 30 TL arası olması gereken üründü. Yeleği almadım. Avcılar’da ki pazarlara tekrar bakacağım olmadı kendim öreceğim. Bir yeleğe 90 TL değmez…