10 Kasım 2016 Perşembe

Seyyar Tezgâhlardan Alışveriş

Seyyar Tezgâhlardan Alışveriş

Zabıtanın bilgisi dâhilinde resmi belgeli simit, kestane kebap vs. satış yapan tezgâhlar sokaklara meydanlara sıcacık bir hava katıyor. Özellikle sokak simitçisinin simidinin nefis tadı hiçbir pastanede yok.

Bide zabıtayı görünce kaçmaya çalışan tezgâhlar var bunlara dikkat etmek gerek. Bunlar ürünü aceleyle satmaya çalışır. Satış yaparken başları sürekli sağa sola bakarsa tehlike var demektir.
1.       Satmaya çalıştığı ürün çalıntı ürün olma ihtimali çok yüksektir. Bilmeden yanlışa ortak olunabilir. (Ben böyle bir kişiden çiçek almıştım çiçeğin fiyatını kime söylesem şaşırdı bu çalıntı ürün dediler satıcıda zaten satarken “Çalan satmaz” demişti. Çiçekleri attım.
2.       Üst geçitlerden korsan kitap denen kitap satışı var. Yazarın emeği resmen çalınıyor! Öğrendim ki korsan basılmış romanların sayfaları karışıkmış üst üste aynı bölüm varmış yani kitabı okuyan hiçbir şey anlamıyor. Önerimdir,  Bakırköy’de ikinci el kitap satış tezgâhları harikadır. Ben tarihi geçmiş dergileri de bu ikinci el kitap tezgâhından alıyorum. Okuduğum kitapları değiş tokuş ediyorum.
3.       Yiyecek satan Zabıtayı görünce sattığı ürüne zarar verip kaçanlar ise, daha büyük tehlikeyi işaret eder. Satılan ürün sağlığa zararlı hijyen yoksunudur. Meyvelerin sebzenin kimyasalı çok kullanılmış Tarım Bakanlığından onay almayan ürün olabilir! Gıda ürünlerinde de lokum, tatlı, pilav, midye dolma, haşlama mısırlar… vs. ne şartlarda yapıldığı bilinmiyor, hangi malzemenin kullanıldığı bilinmiyor domuz yağımı kullanıldı, tarihi geçmiş ürün kullanıldı, temizliğe dikkat edildi mi? meçhuldür…

4.       Yol kenarlarında köy ürünleri diye satılan ürünler resmen mikrop saçmakta.
·         Zeytinyağları güneşin alnında erimiş pet şişeler de,
·         Ağzı açık salçalar sineklerin konduğu tozun toprağın ortasında,
·         Süt pastörize mi? hastalık var mı? Bilinmeyen bu sütlerle yapılmış olan peynirlerin, yoğurtların ne olduğu belli değil…

·         Açıkta bu şekillerde satılan gıda maddeleri SAĞLIĞA ZARARLI VE HİJYENDEN UZAK ÜRÜNLER OLMA İHTİMALİNİ UNUTMAYIN.