8 Aralık 2016 Perşembe

TÜKETİMDE DENGE İSRAFI ÖNLER

TÜKETİMDE DENGE İSRAFI ÖNLER

Sağlıklı yaşam adı altında aşırı meyve sebze tüketimi moda oldu.

Örnekler
·         Sabah aç karnına veya gün içinde bir fincan zeytinyağı içmek.
·         Günde 80 adet zeytin yemek.
·         Sabah yumurtalı cevizli peynirli kahvaltı, öğlen balık, akşam et, ara öğün süt, meyve suyu, kuru yemiş…
·         Günde 5-10 yumurta yemek. 10 çeşit meyvenin suyunu içmek.
·         Çeşitli bitkileri karıştırıp çayını yapmak.
·         Günde 6 -7 öğün yemek yemek.
·         Unsuz sadece kuru yemişle yapılan kek, kurabiyeler. Aşırı malzemeli tarifler.
·         Ekmek yemeden sadece et veya sebze yemek gibi.

Denge İçin
·         Araf Süresi 31 Ayette yazan “Yiyiniz içiniz israf etmeyiniz. Çünkü Allah israf edenleri sevmez.”
·         Evinde zeytinyağı olan kişi zaten salatasını, soğuk yemekleri bu yağ ile yapıyor. Tekrardan yağ içmesine gerek yok. Günde yeteri kadar yağ yiyen kişinin üstüne yağ içmesi kilo ve israftır. Bağırsaklarının aşırı çalışmasıyla metabolizmayı bozar.
·         Günde 80 tane zeytini tüketmek içinde ciddi bir zamanı israf eder kişi. Çok çeşitli kahvaltı sofrasını her gün yemek bıkkınlık getirir, ağır yiyecekler karaciğeri ve diğer organları yorup erken yaşlanmasına ve yüzde yorgunluk görüntüsüne sebep olur. Bu kadar çok çeşidin adı halk arasında  “Firavun sofrasıdır.”
·         Tüm yenen gıdalar birer kimyasaldır! İlaçlar bitkilerden yapılıyor. Aşırı tüketim zehirlenme veya iç organ hasarına sebep olur. Günde 5 - 10 yumurta yemek ileride böbrek, tansiyon hastası olmasına sebeptir.
·         Aşırı kuru yemiş tüketimi karaciğer yağlanmasına sebeptir. Siroz yapar.
·         Meyve suları: Ayva tansiyon yükseltir, pancar suyu şekeri düşürür baygınlık yapar, mandalina cildi sapsarı yapar yataklara düşürür. Meyvelerin kimyasal olduğunu unutmadan yan etkilerini bilip porsiyon hesabı tüketilmesini tavsiye ederim.
·         Bitki çayları güçlü kimyasallardır. Uzman dahi önerse temkinli ve iki bitkiyi karıştırmadan içilmesini öneririm. İbrahim Saraçoğlu ısrarla bu konu üzerinde duruyor.
·         Günde 6 öğün yemek yemek iç organları sürekli çalıştırıp yormak yıpratmaktan başka bir olay değildir. Dinimiz 2 öğün öneriyor. Sabah kahvaltısını geleneklerimize uygun sağlam şekilde hazırlanıp tüketirse denge sağlanır.
·         Unsuz kek ve kurabiyeler 500 gr fazla kuru yemiş ve balla yapılıyor. Karaciğeri harap etmek için ve korkunç bir israfa sebep olmak için! 500 gr. Tereyağı, 500 gr. Çikolatayla yapılan tarifler de damar tıkanıklığı kalp hastalığına zemin ve ürkütücü israf!
·         Ekmek bizim kutsal nimetimizdir. Katkısız doğal olanı kararında tüketilmeli. Ekmek yenmediği takdirde doyulmayacağı bir GERÇEKTİR!


Dünyada açlık giderek artıyor. İsrafın hesabı AHİRETTE verilecek “Az yiyen ölmemiş. Çok yiyen ölmüş”