30 Ocak 2017 Pazartesi

Yeni Anayasaya EVET diyorum. 1 Soru 1 Cevap - İstanbul Pilavı Ölçülü Tarifi



Güçlü bir TÜRKİYE için Yeni Anayasaya EVET diyorum. Banu Altun.

1.Soru: Cumhurbaşkanı yeterince denetlenebilecek mi? Sistem tek adam rejimine dönüşür mü?

1.Cevap: Parlamenter sistemine has olan gen soru dışındaki bütün denetim mekanizmaları aynı şekilde devam ediyor. En önemlisi de Meclis soruşturması var. Şu anki sistemde Cumhurbaşkanı vatana ihanet dışında hiçbir suçtan yargılanmıyor. Yeni düzenlemede işlediği herhangi bir suçtan dolayı Meclis’te soruşturma açmayı teklif edebiliyorsunuz. hiçbir suçtan yargılanmıyor. Yeni düzenlemede işlediği herhangi bir suçtan dolayı Meclis’te soruşturma açmayı teklif edebiliyorsunuz. Yalnızca Yüce Divan değil, süreçteki her adım bir denetim mekanizması. Yani sadece soruşturma açarak bile Cumhurbaşkanı’nı zor durumda bırakabilirsiniz.

Sonuç: YENİ Sistem çok şeffaf, adil, demokratik, çok güçlü ve sonuna kadar denetime açıktır.

    




İstanbul Pilavı Ölçülü Tarifi 
Malzeme
2 su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 silme yemek kaşığı tereyağı   
1 çay bardağı dolusu badem ve Antep fıstığı
1 çay kaşığı zerdeçal, 1 fiske tuz
1 yemek tabağı dolusu haşlanmış tavuk eti
1 su bardağı haşlanmış bezelye
3 buçuk su bardağı aspirli (safran) tavuk suyu
Bilgi: Aspir bitkisini safran yerine kullanıyorum. 1 yemek kaşığı aspiri sıcak suda 3 demleyip süzün.
Yapılışı
Islatılmış pirinci süzüp tereyağı ve sıvı yağda şeffaflaşıncaya kadar kavuralım.
Badem ve fıstığı katıp kavurmaya devam edelim.
Zerdeçal ve tuz katalım.
Haşlanmış iri doğranmış tavuk etini ekleyelim.
Aspirli tavuk suyunu ölçülü ekleyip pilav göz göz olana kadar pişirelim.
Bezelyeyi ekleyip pilavı demlendirin.
İstanbul pilavı servise hazır.

Afiyet Olsun…