27 Şubat 2017 Pazartesi

Sağlıklı Yaşam Önerilerinin Maddi Manevi Zararları

Sağlıklı Yaşam Önerilerinin Maddi Manevi Zararları

Sağlıklı yaşam önerileri tv Programların da, haberlerde, gazetelerde, nette, kitap raflarında yer almakta.

Öneri çok, fakat ne kadarı yararlı ne kadarı zararlı onu uygulayınca anlıyorsunuz.
·         Sevgili anneannem, yaşıtı doktoru dinleyip sağlık bulma umuduyla uzun zamandır ekmek yemiyordu. Bağırsak sorunu yaşadı. Halk doktoruna gitti ilaçlar aldı. Ekmek ye dendi. Bizde uyardık ekmek yemelisin, dinleme bunları dedik ve söz aldık.

·         Bitki çaylarını en fazla iki bitkiyi karıştırıp kullanın diyor Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu.
·         Bitki satış noktalarında ticari kaygıdan sanırım, bir rahatsızlığa en az beş çeşit bitki öneriyorlar. Dikkat çeşit çoğaldıkça fiyatta artıyor.
·         Bitkisel kürlerin faydası nasıl keskinse, yan etkisinin varlığı da gerçektir. Kürler senede iki kereden fazla kullanılmıyor. Kür malzemesi alımlarında fazla bitki alınmamalı. Maddi ve ürünün tazeliği açısından.
·         Şifa bulmaksa amaç son kullanma tarihi olan markalı ürünler kullanılmalı diyor uzmanlar. 
·         2010 yılı sanırım “Altın Çilek” faydalarıyla hayatımızda yerini aldı. Fakat yan etkilerini anlatan yok. En önemlisi “Altın Çilek” mantar gibi zehirliyor. Bir tanıdığım zehirlenmişti zor kurtuldu. Bu nedenle tadı da pek hoş olmayan pahalı meyveden uzak duruyorum. Vitamin almak için kırmızı çilek, elma, üzüm ne güne duruyor bol bol uygun fiyata onlardan yemeli J
·         Hiçbir meyve ve sebzede abartı olunmamalı. Örneğin ayva ciddi oranda tansiyon yükseltiyor. Kiraz karın şişliği yapar şeker oranı çok yüksektir!
·         Yöresel tariflerde Adana Kozan dolması gördüm. Mor patlıcanla oluyormuş. Normal patlıcanın üç misli fiyata geçen yaz mor patlıcanı aldım. Foto gördüğünüz dolmayı pişirdim. Patlıcanların iç kısmıyla da katık pişirdim. İştahla masaya oturduk koyun etinin tadından tabağımı bitirdim. Patlıcanın tadı hoşuma gitmedi. Gece yarası zıngır zıngır titriyorum, bir yandan da ter içinde kalmışım, iç bulantısı felaket bir halde uyandım. İki gün bu şekilde geçti. Bir tabak dolmayı iki günde içimden attım. İçimden zehir çıktı. Araştırdım ki mor patlıcan zehirlermiş.
·         Mor patlıcan yemeği maddi manevi zarar vermişti bana. Bir daha bilmediğim sebzeleri asla mutfağıma almam. Bildiklerim bana yeter de artar.
·         Son olarak şifalı yağlar; lavanta, limon yağı gibi bu tür yağları da mutlaka kapalı şişede belli marka ürünleri kullanmanızı tavsiye ederim. İsimsizler cilde sürülünce fayda yerine zarar veriyormuş.
Cüzdandan parayı çıkartmadan önce düşünmek, benim buna ihtiyacım var mı? Diyebilmek israfı önler.
Öneri: 2 paket çikolata, bir paket bademle nefis kek yapıp sevdiklerimizle afiyetle paylaşabiliriz.
5 TL ye hayır kurumuna bağış yapıp bir muhtaca bir yetime küçük bir katkıda bulunabilirsiniz.

Mutfagınızda  Bereket Evinizde Huzur Bol Olsun