27 Nisan 2017 Perşembe

Bakmak ve Görmek 45 TL Cüzdanıma Geri Dönüşü

 Ortaokulda öğretmenlerin en çok dikkat çektiği toplumca eksiğimiz olan “Bakmak ve Görmek”  konusuydu. Çoğunluk olaylara kağıtlara bakıyoruz. Ne zaman ki GÖRECEĞİZ işte o zaman huzurlu adil bir toplum olacağız.
 Makbuzda yazılı olan 2013 -2014 yıllarına ait apartman aidatı 70 TL kiracıya aittir. Kiracı 2014 yılının ilk aylarında daireyi teslim ettiğinde, son ödenen makbuzu gördüm. Yerler pis olduğu için çantama almadım. 2016 yılı apartman yönetimi bizi aradı. “Borcunuz var o kişi aidatları ödemeden gitti” dendi.


2013 – 2016 yılları apartmana her gidişimde panoyu da kontrol ettiğimde böyle bir yazı ile karşılaşmadım. Yönetim su kaçağı var diye bizi buluyor ama her nedense o seneler 70 TL borcu istemek aklına gelmiyor.
2016 yılı  aniden 70 tl borc çıkıyor. yönetimle uzun telefon konuşma sonrası, yönetici “Makbuzları kontrol edeyim belki ödemiştir 70 TL” deyip telefon kapandı. 

2017 yılı öğrendim ki merdiven silen kişinin parasından 70 TL kesilmiş. Yıllar sonra akla gelip konu ediliyor ya işin en garip kısmı da burası! Bide apartmana ait kirada daire var. Merdiven silen kişinin parası niye kesiliyor? Mağdur ediliyor? anlayamadım. Biz binada 2002 yılından beri bulunuyoruz apartmana ait kiradaki dairenin parası ne oluyor bilmiyoruz…

Diğer kiracının da iki aylık borcu var dendi ödedim. 2016 yılının Aralık ayını da ödedim.

Makbuzda yazdığı gibi 2017 yılı iki aylık aidatı da ödedim. (Ocak – Şubat)

Mart ayında yine 3 aylık önden ödeyelim dedik  ki…. 
Lütfen bu makbuza iyi bakın...

Olay: Yöneticiyi görünce 3 aylik ödeme yapacağız  ama önceki makbuzu bulamadığımızi söyleyip parayı verdik.

Gelen makbuza görünce yanlışlık olduğunu anladım . Kasa defterime baktım evet haklıyım. 

Hemen evin her köşesine baktım ve bir önceki makbuzu buldum. Yöneticiyi aradık yanlış makbuz kestiğini bildirdik. Hemen geldi.

Cevap: gözü görmediği için tahminen makbuzu düzenlediği oldu. Aglarmisin gülermisin 
! “Hani makbuz kayıptı” diyen yöneticiye “Buldum” işte demek en komik olanıydı😂

Çok acelesi olduğunu söyleyen yöneticiye “Makbuzu el yazınızla düzeltin dedik” yine “Şubat Mart Nisan” ayı yazmış.
Yanlış düzeltmiş.

Üstteki makbuzda 2017 yılı iki ayı ödendi yazıyor. Bu durumda “Mart Nisan Mayıs” nı ödemi olmalıydı…
Mayıs ayında borcun var dendiğinde yönetimin kendi el yazısı ile düzenlediği makbuzları büyüteç eşliğinde cenk ederek BORCUM YOK diye anlatacağım. 

3 aylık apartman aidatına 45 TL iki kez ödemiş olsaydım 45 TL sokağa atmış olacaktım. En acısı şüphe duymak...

45 TL. neler alınır bir düşünmek lazım...

Not: 2016 yılı bina yıkımı ve binayla alakalı konularda ki art niyeti öğrendiğim için yöneticiye MAHKEME İHTARNAMESİNİ YAZIP KENDİSİNE GELMESİNİ DUYDUKLARİMİN ICRA AŞAMASINDA OlDUGUNUN FARKİNDA OLDUGUMU ZARARA UGRADIGIM AN TAZMINAT DAVASI ACACAGIMI BEYAN ETTİM!

Sevenim beni düşünen Hamd olsun Rabbime çok olduğu için her olayı gerçekleşmek üzereyken haberdar ediliyorum :-)