21 Ekim 2024 Pazartesi

Sacher Torte Tarifi

Viyana Pastası
Sacher Torte Tarifi 1832 Viyana 


Sacher Torte Viyana Pastası 1832 asil pastayi Viyana da meshur pastanede yemeyi isterdim.

Ben sizlere Sacher Torte ev usulü tarifini paylaşacağım.
Fatih semtinde çok sevilen bir tarif idi fakat adının Sacher turta viyana Pastası olduğunu bilmezdik 1980 li yıllarda. Reçelli çikolatalı pasta olarak bilirdik. Bizim Fatih semti sakinlerinin bir ayağı hep yurt dışında olduğundan Paris, Almanya, Viyan,Italya Portekiz, saymakla bitmez Türkiye ye döndüklerinde  ise en meşhur mekanlara giden kişiler olduğundan bu gibi tarihi tarifler çok yaygın idi. O yıllar zengin ile orta direk ayni semtte yaşıyor ve komşuluk ediyordu.❤️❤️
Yıllar sonra bizim Reçelli pastanın Viyana Sacher Torte olduğunu öğrendim🫠🥰🍰
Tarifi öğreten tüm çikolata soslarini süt değil su ile yapmamızı tavsiye ederdi. Bizim hanimlar uygun fiyatlı olduğu için tercih ederdi.

Sacher Torte Malzemeleri 

5 yumurta 
1 su bardağı toz şeker 
1 paket vanilya 
1 fiske tuz 
1 tatlı kaşığı kakao
2 çorba kaşığı sıcak su
1 çorba kaşığı tereyağı 
60 gr bitter çikolata 
1 su bardağı + 1 kaşık un
Ben 1 tatlı kaşığı kabartma tozu kullanıyorum gerçek tarifte kullanılmıyor. Size kalmış.

Arasi için: kayisi reçeli 

Üzeri için
1 çay bardaği şeker 
1 çay bardaği su
150 gr bitter çikolata 

#afiyetolsun #viyana #torte #pastatarifi #kayısıreçeli #banualtun #nefis 
#kolaytarifler #asmr