14 Ağustos 2024 Çarşamba

Hindistancevizi Kabuğundan Saksi Yapimi

Hindistancevizi
     Hindistancevizi 

 Hindistancevizini çocukluğum da bir kere yemiştim. Merhum babam bir türlü kıramadı öfkelenip benim gibi güçlü adam Hindistancevizini nasıl kırmaz deyip bir gün uğraşıp kırmıştı. Birdaha hiç taze hindistancevizi almadık.

Geçen yıl aldim merhum babamı anarak. Youtube nasıl yapılır videoları sayesinde kolayca kırdım. Suyunu içtik, sütünü yaptık, meyvesini pastada kullandim, içimdeki sıcak hatıraya istinaden kabuğunu saksı yaptim.

Hindistancevizi kabuğundan saksi yapımın da dikkat edilmesi gerekenler; beyaz meyvesini kabuğundan iyi sıyirin, 2 ay kadar havadar ortamda kabuğu kurutulmalidir.

Ben mum atesiyle içini ve dişini temizledim tüylerini yaktım zımparayla düzledim. Mum damlalarını temizledim. Kaktüs toprağına kaktüsu ektim. Saksi bir yere dayanınca dursa bile endişe ettim, çünkü çiçekler bitkiler düşmekten çok kokrkarlar solabilirler 🪴 hemen makremo tarzı askilik ördüm pekte havali oldu güzeller güzeli kaktüs Bennu hanımı pencere önüne yerleştirdim. Bir yılda kocaman bir kaktüs oldu kendi çapında. ❤️ Sevgiyle öperek tatlı nameler büyüyor 😍❤️🌵🥥

İçine en sevdiğim kaktus bitkisini ektim adı Bennu ❤️🌵🥥🪴 

Hindistancevizi kabuğundan saksimi mekremo askilik örüp pencereme yerleştirdim. Her baktığımda kalbim pamuk gibi sıcacık ❤️

Kaktüs bitkisi saksisini da çok sevdi gayet sağlıklı büyüyor.


#Hindistancevizi #saksiyapimi #makremo #hatıra #sevgi #kaktüs